عوامل موثر در قیمت میز کارمندی

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

میز کارمندی یکی از انواع میزهای اداری است و به این دلیل که افراد زمانی بیشتری را با توجه به شرایط زندگی، در محیط کار می گذرانند، مورد توجه است. وسیله ای که بیشتر زمان خود را در پشت آن می گذرانند چگونه باید باشد؟ اهمیت میز کارمندی زمانی پر رنگ می شود که اگر این میز استاندارهای لازم را نداشته باشد و ایجاد ناراحتی نماید علاوه بر نارضایتی شخص باعث می شود سلامتی کارمند به خطر بیفتد و یا کارایی سابق را نداشته باشد.

چه میز کارمندی تهیه کنیم

با توجه به زمان زیادی که پشت این میزها می گذرانید لازم است علاوه بر این که میز راحتی تهیه می نمایید، میزی انتخاب کنید که دست و پا گیر نباشد و پشت میز نشستن باعث ایجاد ناراحتی برای شما نشود. اولین موردی که در انتخاب میز کارمندی باید مد نظر قرار دهید میزان فضایی است که شما می خواهید در آن میز خود را قرار دهید. فضایی که برای میز کارمندی در نظر می گیرید لازم است رفت و آمد شما و سایر کارمندان را دچار مشکل نکند. دومین مورد که باید در نظر داشت فاصله مابین میز ها از یکدیگر و دیوارها است. باید به شان و موقعیت اجتماعی و کاری شخص در تهیه میز کارمندی توجه شود، به عنوان مثال میز مدیریت با سایر میزهای کارمندی و ساده تفاوت فاحشی دارد.

نحوه قیمت گذاری میز کارمندی

قیمت میز کارمندی بر اساس طول، عرض، ارتفاع میز. جنس به کار رفته در میز و کارایی میز متفاوت است. همانطور که گفته شد میز مدیریتی با میز کارمندی، قیمت متفاوتی دارد. جنس میزها نیز در نحوه قیمت گذاری آنها نقش موثری بازی می کند. این موضوع که چه نوع چوبی در آن استفاده شده است و یا روکش دار یا بدون روکش است و همچنین جنس روکش روی میز از پارچه است یا چرم در قیمت میز کارمندی تاثیر دارد.

تعداد کشوی به کار رفته در میز نیز در قیمت میز کارمندی موثر است. همچنین برخی میزها با کارایی و کاربری دو و یا چند منظوره ساخته می شوند این مورد بخصوص در میزهای مدیریتی بیشتر به چشم می خورد. به عنوان مثال می توان علاوه بر محیط اداری. در محیط آپارتمان به عنوان میز تلویزیون از آن استفاده کرد. نکته دیگر نوع طراحی میز است که آن هم نقش بسزایی در تعیین قیمت میز دارد. برخی میزها نیز کشویی مخصوص پرونده و یا گاو صندوق نیز در آنها تعبیه شده است که بالطبع این آپشن ها در قیمت میزها تاثیر می گذارد.

انواع میزهای اداری

شکل میز کارمندی در روند قیمت گذاری و انتخاب آن تاثیر به سزایی دارد که ما سعی می کنیم در اینجا به شکل میزهای اداریکه مورد توجه بسیاری از افراد است، اشاره کنیم. میزهای اداری از جهات مختلف مورد تقسیم بندی قرار می گیرد که بر قیمت آن نیز موثر است:

الف) این که میز مناسب با چه سطح شغلی طراحی شده است .

ب ) میز ارگونومی است و یا غیر ارگونومی {ارگونومی به این معنا است که اطلاعات علمی در زمینه سلامت افراد در ساخت میز رعایت شده است } پس زمانی که یک میز کارمندی را ارگونومی می نامند یعنی تمام مسائل علمی که برای سلامت فرد لازم است در ساخت میز در نظر گرفته شده است. میزهای اداری ایستاده و پارتیشن دار یک جداره، چند جداره و دوجداره و همچنین از لحاظ شکل و مدل ظاهری که به دسته های مختلف تقسیم می شوند.

اشکال میزهای اداری

میزهای ال شکل، میزهای یو شکل و مابقی میزها با سطح صاف و بدون طراحی که معمولا به شکل مستطیل هستند، معمولا قیمت های مناسب تری دارند. برخی میزها کشوهایی دارند که با باز و بسته شدن فضای بیشتر یا کمتری را در اختیار کارمند قرارمی دهند و در واقع طراحی خاص تری دارند که این مورد بر قیمت آنها تاثیر می گذارد. استفاده از میزهای مستطیل شکل معمولی رواج بیشتری در ادارات دارند و بسته به سلیقه خریدار و نوع کارایی آن قیمت متفاوت است. برخی میزها ظاهر زیبایی دارد اما از لحاظ کارایی ممکن است کاربردی نباشد به عنوان مثال فضایی جهت پرونده ها و کشو در آن تعبیه نشده باشد. در انتخاب میز کارمندی به این نکته توجه کنید، که میز مورد نظر نیازی نیست لزوما سایز خیلی بزرگی داشته باشد تا کاربردی تر باشد. میز باید سایز مناسب کار کارمند باشد.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها