29 نوع میز کارمندی برای کاربردهای مختلف

امتیاز این صفحه:

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1

هر سبکی از میز اداری هدف متفاوتی را دنبال می‌کند و دانستن اینکه کدام نوع میز برای دفتر شما بهترین است می‌تواند چالش برانگیز باشد. هر نوع میزی که انتخاب می‌کنید، باید مطمئن شوید که با سبک کاری شما مطابقت دارد و بیشترین راحتی و بهره‌وری را به شما می‌دهد.

 

انواع میز کارمندی برای ادارات

در نظر بگیرید که کدام میز برای طراحی دفتر شما مناسب است.

میز کامپیوتر

میزهای کامپیوتری متناسب با نیازهای کارمندانی است که از رایانه برای تکمیل بخش عمده کار خود استفاده می‌کنند. یک میز کامپیوتر می‌تواند دارای ویژگی‌های مختلفی باشد که از استفاده از کامپیوتر پشتیبانی می‌کند، از جمله:

سوراخ‌های تعبیه شده برای کابل‌ها- برای کمک به تمیز نگه داشتن فضای دسکتاپ شما است.

کمد برای مانیتور- که برای پنهان کردن مانیتورها، کابل‌ها و لوازم جانبی کامپیوتر است که در غیر این صورت زیر میز قابل مشاهده هستند.

پایه‌های کامپیوتر- برای بیشتر دیده شدن صفحه نمایش کامپیوتر و جلوگیری از ایجاد مشکل در گردن. این ویژگی معمولا به صورت جداگانه فروخته می‌شود.

میز تحریر

یک میز تحریر دارای یک سطح صاف است که برای پشتیبانی از کارهایی که نیاز به دستی کار کردن دارد و ویژه دست خط است، اختصاص داده شده است. میزهای تحریر اغلب دارای فضای ذخیره‌سازی در کشو هستند که در آن می‌توان ابزارهای نوشتاری مانند خودکار، کاغذ و سایر لوازم التحریر اداری را قرار داد.

میز کردنزا

میز credenza برای کسانی که نیاز زیادی به فضای ذخیره‌سازی دارند ایده‌آل است. میز دارای کشو، کابینت و اغلب قفسه‌هایی است که بالای سطح میز قرار دارند.

میز کارل

به طور معمول، میزهای کارل را می‌بینید که در آن‌ها حفظ حریم خصوصی دسکتاپ مورد نیاز است، مانند کتابخانه‌ها یا مناطق تحصیلی دانشگاه. میز کارل فضای خصوصی را برای کاربر روی لپ‌تاپ، نوشتن یا خواندن فراهم می‌کند و دارای پارتیشن‌هایی در لبه‌ها است تا میز شما را از میز کناری‌تان جدا کند.

میز پایه‌دار

میز پایه به میزی گفته می‌شود که به جای چهار پایه فقط دو پایه دارد. این میز به گونه‌ای طراحی شده است که بتوانید به راحتی آن را جدا کنید. میز پایه‌دار برای چند نفر ایده‌آل است و برای کسانی که به دنبال فضای دسکتاپ هنری یا طراحی هستند، انتخابی عالی است.

میز لپ‌تاپ

یک میز پشتی برای افراد دارای معلولیت یا کسانی که دوست دارند از روی یک صندلی راحت مانند مبل یا تخت کار کنند بسیار مناسب است. میز پشتی مانند یک سینی صبحانه در رختخواب تا می‌شود و فضایی مرتفع در دامان شما ایجاد می‌کند. اگر شرایطی دارید که نشستن راحت پشت میز در طول روز را دشوار می‌کند، میز لپ راه حل ایده‌آل است.

میز تحریر دو طرفه

یک میز دو طرفه برای فضاهای کاری مشترک ایده‌آل است. این شامل دو میز است که گاهی اوقات پاهای مشترک دارند. اگر نیاز به صرفه‌جویی در فضا یا تسهیل ارتباط در طول روز کاری دارید، میز دو طرفه راه حل ایده‌آلی است.

میز اجرایی

یک میز اجرایی از مسئولیت‌های روزانه یک مدیر پشتیبانی می‌کند. میز مدیریت اغلب دارای فضای ذخیره‌سازی قابل توجهی و کشوهای فایل است، و بنابراین دارای فضای بزرگ‌تری است. میزهای اجرایی مشابه میزهای پایه هستند. فقط فضای خیلی بیشتری را اشغال می‌کنند.

میز ایستاده

میز ایستاده کار را در حالت عمودی تسهیل می‌کند. میزهای ایستاده اغلب قابل تنظیم هستند تا بتوانید در سطح بهینه از نظر ارتفاع کار کرد. شما با میز ایستاده برای نشستن یا ایستادن مختارید. کار کردن در حالت ایستاده می‌تواند به حفظ سطح انرژی و جلوگیری از کمردرد بعد از یک روز کاری طولانی کمک کند.

میز نبشی

یک میز گوشه، همان‌طور که از نامش پیداست، طوری طراحی شده است که در گوشه اتاق قرار بگیرد. میزهای گوشه‌ای می‌توانند راه حل‌های عالی برای صرفه‌جویی در فضا باشند و فضای بیشتری را در دو طرف کاربر برای قرار دادن قهوه، اسناد و لوازم جانبی کار فراهم کنند. میز گوشه‌ای با میز L شکل متفاوت است زیرا لبه مربعی ندارد و در عوض دارای یک گوشه است که هنگام نشستن رو به گوشه راحتی بیشتری را برای کاربر فراهم می‌کند.

میز منشی

میز منشی یکی از پرکاربردترین میزهای کارمندی است و به اصطلاح چاقوی میز ارتش سوئیس است. میز منشی به شکل یک کابینت است، با یک قفسه کشویی که به عنوان فضای رومیزی عمل می‌کند. میز منشی در مواقعی که به آن نیاز ندارید جمع می‌شود و با دکوراسیون ترکیب می‌شود و فضای کاری نامرتب شما را پنهان می‌کند. اگر نیاز به صرفه‌جویی در فضا دارید و می‌خواهید یک میز چند منظوره داشته باشید، میز منشی یک گزینه ایده‌آل است.

میز رول‌تاپ

میز رول‌تاپ یکی دیگر از میزهای تاشو ایده‌آل برای یک دفتر کار خانگی است. اگر میز شما اغلب نامرتب است، می‌توانید به سادگی میز رول را پایین بیاورید تا اسناد و فایل‌ها را پنهان کنید. اگر از خانه کار می‌کنید، این میز می‌تواند به بهبود توانایی شما در خاموش کردن و قطع ارتباط از محل کار پس از یک روز طولانی کمک کند.

میز تردمیل

میز تردمیل راه حلی عالی برای کسانی است که سعی می‌کنند فعال بمانند و تناسب اندام داشته باشند. با انتخاب میز تردمیل، می‌توانید به بهترین فرد چندکاره تبدیل شوید و در حین کار کالری بسوزانید.

میز شناور

میز شناور میزی است که هیچ پایه‌ای ندارد. در عوض، اغلب با لولاهایی به دیوار متصل می‌شود که به آن اجازه می‌دهد در صورت عدم استفاده، جمع شود. میز شناور یک راه حل ایده‌آل برای صرفه‌جویی در فضا است و برای ایجاد یک فضای چند منظوره عالی است.

میز باتلر

میز پیشخدمت برای ذخیره و ویرایش اسناد و فایل‌ها استفاده می‌شود. شکل یک مجموعه سنتی از کشوها را به خود می‌گیرد. فقط قفسه بالایی تا می‌شود و فضای ذخیره‌سازی فایل را نمایش می‌دهد و یک لبه برای نوشتن فراهم می‌کند. این میز به عنوان میز ایستگاه کاری اولیه مناسب نیست، بلکه به عنوان یک سطح تکمیلی برای تکمیل وظایف اداری مناسب است.

میز تحریر L شکل

اگر می‌خواهید میز را در گوشه‌ای قرار دهید، میز L شکل مناسب است. می‌توانید نیمی از میز L شکل خود را به عنوان میز کامپیوتر و نیمی دیگر را به عنوان میز تحریر استفاده کنید. زیبایی یک میز L شکل این است که دو فضای مجزا را فراهم می‌کند و به شما امکان می‌دهد برای کارهایی که باید در روز انجام دهید، فضا اختصاص دهید.

میز سخنرانی برای اساتید و معلمان

میز سخنرانی خواندن را تسهیل می‌کند و همچنین برای سخنرانی مناسب است. می‌تواند یک میز سخنرانی بلند باشد که به شما امکان می‌دهد در حالت ایستاده سخنرانی کنید، یا می‌تواند برای کارهای خواندن کوتاه‌تر باشد. سطح کار میز سخنرانی مورب است و به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی به مواد مطالعه خود استراحت دهید بدون اینکه به گردن خود فشار وارد کنید و همچنین می‌توانید مواد مطالعه را با دستان خود نگه دارید.

میز نردبان

میز نردبان یک میز طراحی مدرن است که در یک نردبان برای ایجاد یک میز و واحد قفسه‌بندی هیبریدی ساخته شده است. میز نردبان به دلیل ردپای کوچکی که دارد برای یک دفتر کار خانگی کوچک شیک و ایده‌آل است. اگر نیاز به قفسه‌بندی کتاب و لوازم التحریر دارید، قفسه‌بندی روی میز نردبان به کارتان می‌آید.

میز ایستگاه کاری

یک میز ایستگاه کاری برای یک فضای اداری با پلان باز یا عمومی ایده‌آل است. این به شما امکان می‌دهد میزهای زیادی را در یک منطقه قرار دهید و بین میزها جداکننده‌هایی برای ایجاد حریم خصوصی فراهم کنید.

میز دایره‌ای

میز دایره‌ای یکی از اجتماعی‌ترین طراحی‌های میز است و همکاری را تسهیل می‌کند. بسیاری از کارگران می‌توانند دور یک میز دایره‌ای شکل با فضای کافی برای کار بنشینند و در عین حال مستقیماً با دیگران پشت میز ارتباط برقرار کنند.

میز شبه جزیره

یک میز شبه جزیره به پشتی با کشوهایی از وسط واحد قفسه‌بندی متصل شده است. میز شبه جزیره ممکن است راه حلی برای شما باشد اگر نیاز به ذخیره‌سازی بیش از حد دارید یا در تلاش برای قرار دادن میز و قفسه‌بندی در فضای اداری خود هستید.

میز کار مورفی

میز مورفی یک میز کشویی است که با لولا به دیوار متصل می‌شود. وقتی کارتان تمام شد، می‌توانید آن را تا دیوار تا کنید. این یک راه حل عالی برای کارگران از راه دور بدون فضای زیادی در یک دفتر است.

میز تحریر چوبی

میز تحریر چوبی سنتی‌ترین شکل میز است. این می‌تواند حس گرم و سنتی را در دفتر شما ایجاد کند و چوب ماده‌ای مستحکم است که ماندگار خواهد بود. با این حال، توجه داشته باشید که یک میز چوبی مستعد خراش یا آسیب رطوبت است، اما می‌توان آن را به‌گونه‌ای که نو به نظر برسد، بازسازی کرد.

میز فلزی

میز فلزی یکی دیگر از گزینه‌های بادوام برای میزهای اداری شماست و در آزمون زمان مقاوم خواهد بود. با این حال، فلز ممکن است در یک محیط خنک خیلی سرد شود و در محیط گرم خیلی داغ، بنابراین اگر میز فلزی را انتخاب می‌کنید، از آب و هوای فضای اداری اطمینان حاصل کنید.

میز سیستم نیمکت

یک میز سیستم نیمکت برای ایجاد یک فضای کاری مشترک عالی است. این یک میز بسیار طولانی است که اضافه کردن چندین مانیتور و صندلی را تسهیل می‌کند و به بسیاری از کارمندان اجازه می‌دهد روی یک میز کار کنند.

میز موج

با میز موج، میز رومیزی دارای یک پیشانی منحنی است به طوری که در یک طرف عمیق‌تر از طرف دیگر است. این به بدن کاربر اجازه می‌دهد تا با فضای ارگونومیک‌تر و مدرن‌تر رایانه رومیزی سازگار شود و از دست غالب پشتیبانی بیشتری می‌کند.

میز U شکل

یک میز U شکل ویژگی‌های میز، پل و کریدنزا را با هم ترکیب می‌کند تا فضای کاری دور تا دور را برای شما فراهم کند. پل میز جلو را به پشت میز متصل می‌کند که شامل یک قفسه یا کابینت است. این میز برای مدیران سطح بالا با نیازهای فضایی قابل توجه یا هر کسی که خواهان فضای حرفه‌ای در دفتر خود است، رایج است.

میز جلو کمانی

این میز یک پیشانی پاپیونی دارای لبه‌ای منحنی است که روی کاربر آویزان است و فضای بیشتری برای نوشتن فراهم می‌کند. این یک ایستگاه کاری کامپیوتر رومیزی ایده‌آل است، به ویژه برای کسانی که نیاز به یادداشت‌برداری در حین استفاده از رایانه دارند.

میز پذیرش

میز پذیرش میزی است که ارتباط با بازدیدکنندگان را تسهیل می‌کند و فضای کافی برای رایانه‌های رومیزی و برگه ورود دارد. میز پذیرش معمولاً چند سطحی است که به پذیرنده حریم خصوصی می‌دهد و در عین حال امکان تعامل با مهمانان دفتر را فراهم می‌کند.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها