تفاوت پارتیشن شیشه‌ای دوجداره و تک جداره

امتیاز این صفحه:

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1

پارتیشن شیشه‌ای یک نوع دیوار شیشه‌ای است که برای جداسازی فضاهای باز استفاده می‌شود. البته که اساسا استفاده از هر نوع پارتیشنی به تمایز مناطق داخل یک اتاق کمک می‌کند بدون اینکه نیازی به بازسازی ساختمانی باشد. علاوه بر این جایگزین بسیار ارزان‌تری نسبت به تخریب و بازسازی دیوارها است.

معمولاً پروفیل‌های پارتیشن شیشه‌ای از آلومینیوم ساخته می‌شوند و در انواع پوشش‌ها و همچنین رنگ‌های مختلف موجود هستند. پارتیشن‌ها را می‌توان برای اهداف زیبایی شناختی و طراحی مختلف دیگر ساخت.

چرا از دیوارهای پارتیشن شیشه‌ای استفاده کنیم؟

دلایل خوبی برای استفاده از پارتیشن شیشه‌ای در ادارات و همچنین خانه‌ها، پارتیشن شیشه‌ای وجود دارد:

  • فضا و نور را بهبود می‌بخشد

دیوارهای جامد می‌توانند نور را مسدود کرده و حس فضا را کاهش دهند. در حالی که هم پارتیشن اداری تک جداره و دو جداره و درجه‌بندی شده هر دو به دلیل کیفیت شفاف شیشه، به جریان آزاد نور اجازه ورود می‌دهد و اتاق را کوچک یا تنگ نمی‌کند.

  • عملکرد یک فضا را بهبود می‌بخشد

طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها در دسترس است، به این معنی که فضای شما می‌تواند کاربردی و همچنین زیبا باشد. سیستم‌های پارتیشن شیشه‌ای وجود دارند مانند شیشه‌های دوجداره و چند جداره که به طور خاص برای کاهش سطح سر و صدا، افزایش حریم خصوصی و ارائه سطح حفاظت در آتش (شیشه‌های ضد حریق یا سرامیکی) ساخته شده‌اند. در ادامه این مقاله مفصل به این موضوع خواهیم پرداخت.

  • باعث می‌شود فضا زیبا یا شیک به نظر برسد

دیوارهای شیشه‌ای برای چشم سنگین نیستند و عملاً نمایان هستند. درهای شیشه‌ای و صفحه‌های شیشه‌ای می‌توان در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارند. شما همچنین می‌توانید طراحی داخلی با پارتیشن شیشه‌ای مطابق سلیقه ویژه خود داشته باشید و آن را سفارش دهید.

  • حریم خصوصی را افزایش می‌دهد

با استفاده از شیشه‌های آکوستیک و سیستم‌های پارتیشن شیشه‌ای دوجداره سطحی از کاهش سر و صدا امکان‌پذیر می‌شود. همچنین می‌توان شیشه‌های هوشمند قابل تعویض را انتخاب کرد. این شیشه‌ها با تکان دادن یک سوئیچ شفاف یا مات می‌شود، این قابلیت ایده‌آل برای اتاق خواب و اتاق‌های جلسه مطلوب است.

  • هزینه‌ها و خرج نگهداری را کاهش می‌دهد

صفحه‌های پارتیشن‌های شیشه‌ای را برای مراکز اداری و دفاتر اغلب می‌توان تعویض کرد، به این ترتیب صفحه‌های شیشه‌ای تنظیم شوند یا تغییر مکان دهند و دوباره مورد استفاده قرار بگیرند. نظافت شیشه آسان است. در ابتدا نسبتاً بی‌وقفه نصب می‌شوند. نگهداری آن آسان است. در صورت نیاز، پانل‌ها را می‌توان با کمی صرف وقت تعویض کرد – برخلاف دیوارهای سنتی که در صورت کثیف شدن نیاز به رنگ‌آمیزی مجدد دارند یا در صورت آسیب‌دیدگی دوباره گچ‌کاری می‌شوند.

تفاوت بین پارتیشن‌های تک جداره و دو جداره چیست؟

دیوارهای تک جداره از یک لایه شیشه تشکیل شده است. اکثر پارتیشن‌های تک جداره قاب ندارند و صفحه پیش ساخته شدۀ شیشه‌ای به صورت شفاف از هم جدا می‌شوند، و این برعکس مولیون‌های آلومینیومی است. بنابراین می‌توانند ظاهری کوچک داشته باشند. این ممکن است جذابیت زیبایی شناختی بیشتر و طراحی مدرن و معاصری را ارائه دهد.

دیوارهای دو جداره و درهای دو جداره از دو لایه شیشه تشکیل شده‌اند. بسته به سیستم پارتیشنی که انتخاب شده، صفحه‌های شیشه‌ای می‌توانند بدون قاب یا دارای قاب باشند. پارتیشن دوجداره معمولاً برای مکان‌هایی انتخاب می‌شود که کاهش سر و صدا و حفظ حریم خصوصی ضروری است. برخی از سیستم‌های فریم‌های دوجداره این امکان را فراهم می‌کنند که میان دو لایه شیشه، پرده‌هایی داخلی هم نصب شود و این مهم حریم خصوصی بیشتری را مهیا می‌کند.

چرا پارتیشن اداری شیشه‌ای تک جداره را انتخاب کنیم؟

سیستم پارتیشن شیشه‌ای تکجداره واحدهای از پیش مونتاژ شده‌ای هستند که به سرعت در مکان خاص خود قرار می‌گیرند و به ما امکان می‌دهند که از فضای نویی که ایجاد شده به سرعت بهره ببریم.

این سیستم دارای لعاب‌های سکوریت شده، چند لایه، کم آهن و ال سی دی است و همچنین ممکن است از پیکربندی مستقیم، زاویه‌دار یا منحنی باشد. ممکن است درب‌های LCD، به صورت محوری، کشویی و لولایی نصب شوند. درهای شیشه‌ای (تک جداره و دو جداره) همگی با سیستم ایستادۀ آزاد سازگار هستند. اتصالات ممکن است از روکش آلومینیومی، رنگ استاندارد RAL (جت مشکی، نقره‌ای، خاکستری یا سفید) یا رنگ RAL سفارشی باشد.

چرا پارتیشن اداری شیشه‌ای دوجداره را انتخاب کنیم؟

معمولاً دیوارهای جداکننده شیشه‌ای برای محل کارهای اداری انتخاب می‌شود. این به این دلیل است که دیوارهای شیشه‌ای مزایای مختلفی برای این محیطها دارند. برای شروع، داشتن پارتیشن‌های اداری شیشه‌ای که قابل تعویض و آکوستیک هستند، به ایجاد حریم خصوصی بدون ایجاد احساس انزوا در کارمندان کمک می‌کند. برخی از مواد شیشه‌ای مانند پارتیشن‌های آکوستیک، باعث کاهش نویز هم عالی هستند. به خصوص اگر از پارتیشن اداری دو جداره استفاده شود برای تمرکز در محیط‌های کاری پر سر و صدا و شلوغ فوق العاده است. علاوه بر این، اختیار و امنیت را هم برای جلسات خصوصی و بحث‌های مهم تضمین می‌کند. با استفاده از یک پارتیشن شیشه‌ای، کارمندان هنوز هم می‌توانند با یکدیگر احساس همراهی و اتحاد کنند، بدون آنکه برای ایشان مزاحمت‌های سر و صدا ایجاد شود.

گزینه‌های زیادی از انواع دیوار شیشه‌ای برای انتخاب پارتیشن‌های اداری شیشه‌ای وجود دارد. پارتیشن‌های شیشه‌ای درجه‌بندی شده دوجداره و سه جداره می‌توانند تا یک ساعت در برابر آتش مقاومت کنند. اجرای این نوع پارتیشن شیشه‌ای یک اقدام احتیاطی ارزشمند برای ایمنی آتش‌سوزی است. در دفاتری که هزاران کارمند در یک ساختمان دارند، انتخاب دیوارهای شیشه‌ای درجه‌بندی شده در برابر آتش، گازهای داغ، دود لایه دیگری از حفاظت را به مکان اداری اضافه می‌کند. به طور مشابه، پارتیشن‌های شیشه‌ای دوجداره یک انتخاب محبوب در دفاتر هستند. آن‌ها سرعت انتقال صدا پایینی دارند و به سرعت هم نصب می‌شوند.

قاب‌های پنجره‌ای که شکسته حرارتی هستند در برابر هدایت گرما و سرما عایق‌اند. این کار با جدا کردن قطعات فلزی بیرونی از داخل با ماده‌ای انجام می‌شود که میزان گرما یا سرمای منتقل شده از طریق قاب‌ها را کاهش می‌دهد و در نتیجه میزان انرژی صرف شده برای گرمایش و سرمایش در طول سال را کاهش می‌دهد.

اگرچه هزینه اولیه پنجره‌های دوجداره یا پنجره‌های دوجداره شکسته حرارتی بیشتر از جایگزین‌های تک جداره است، با گذشت زمان هزینه‌های انرژی را کاهش می‌دهند. این باعث می‌شود آن‌ها بهترین انتخاب برای خانه‌های جدید و بازسازی شده باشند.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها