ارتباط نور و کنتراست در دکوراسیون داخلی محیط اداری

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

همه چیز درباره تاثیر نور و کنتراست در دکوراسیون داخلی محیط اداری

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که نور و کنتراست در دکوراسیون داخلی محیط اداری چه تاثیری دارد و بر زیبایی این محیط ها به چه اندازه موثر است. در پاسخ به این سوال باید بگویم که یکی از فاکتورهای مهم در دکوراسیون داخلی و محیط های اداری نور و کنتراست است و با این دو مورد می توانید با هزینه کم دکوراسیونی زیبا و جذاب داشته باشید.

در ابتدا باید با مفهوم کنتراست و کارایی آن در دکوراسیون و همچنین تاثیر نور آشنا شوید سپس به دنبال استفاده از این فاکتورها در دکوراسیون باشید. در ادامه به معرفی کنتراست و تاثیر آن، همچنین به تاثیر نور و کنتراست در دکوراسیون داخلی محیط اداری خواهیم پرداخت.

کنتراست چیست؟

در طراحی دکوراسیون برای جذابیت بیشتر محیط می توان از تضاد بین رنگ ها، جنس لوازم، شکل اجناس و .. استفاده کرد و محیطی زیبا به وجود آورد. این تضاد در دکوراسیون را کنتراست می گویند و استفاده از این روش اصول و قواعد خودش را دارد و باید طبق این اصول و قواعد پیش رفت تا دکوراسیونی با جذابیت بالا طراحی شود. برای انجام کنتراست در دکوراسیون می توانید از سه روش یعنی تضاد بین رنگ، جنس، شکل استفاده کنید و در صورت مایل بودن می توانید از دو یا سه روش با یکدیگر استفاده کنید و دکوراسیونی زیبا طراحی کنید. در ادامه به این سه روش و اصول به کارگیری آنها خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

کنتراست در دکوراسیون داخلی محیط اداری با سه روش

کنتراست به کمک رنگ ها: در این روش با ایجاد تضاد بین رنگ ها می توانید یک کنتراست فوق العاده در محیط مورد نظر به وجود آوردید. در کنتراست با کمک رنگ ها می توانید از دو یا چند رنگ متفاوت که با یکدیگر تضاد زیادی دارند استفاده کنید. اگر مایل به استفاده از رنگ هایی که تضاد زیادی با یکدیگر دارند نیستید می توانید از رنگ های خنثی در کنار یکدیگر استفاده کنید.

کنتراست با جنس لوازم: برای این که توجه کسانی که وارد محیط اداری می شوند جلب شود، می توانید از کنتراست با کمک جنس های مختلف لوازم استفاده کنید. در این روش لوازم هایی که جنس های متفاوتی با یکدیگر دارند را در کنار یکدیگر قرار دهید به طور مثال می توانید از یک میز چوبی و یک میز فلزی در کنار یکدیگر استفاده کنید و دکوراسیونی زیبا و چشم نواز خلق کنید.

کنتراست با کمک اشکال متفاوت: برای استفاده از این روش باید اجسامی که دارای شکل هندسی متفاوتی با یکدیگر هستند را در کنار یکدیگر قرار دهید به طور مثال می توانید از اجسامی که دارای زاویه و گوشه هستند در کنار اجسامی که گرد هستند استفاده کنید.

نور در محیط های اداری

امروزه بسیاری از کارها در محیط های بسته و اداره ها انجام می شود و افرادی که در آنجا کار می کنند زمان زیادی در این محیط ها هستند و وجود نور کافی برای سلامت این افراد و همچنین زیبایی دکوراسیون این محیط ها و جلب توجه مراجعین بسیار مهم است و در طراحی و دکوراسیون این محیط ها باید به نور توجه زیادی شود. نورپردازی علاوه بر زیبایی که به محیط اداری می دهد به کاربردی شدن این محیط نیز کمک می کند. نور محیط اداری را می توان از دو منبع طبیعی( استفاده از پنجره ها، نوریر های سقفی و طاقچه های نوری،) و مصنوعی (استفاده از لامپ ها و چراغ های سقفی) تامین کرد.

چگونه از نور و کنتراست در دکوراسیون داخلی محیط اداری استفاده کنیم؟

نور و کنتراست در دکوراسیون داخلی محیط اداری نقش پررنگی دارند و سبب جلب توجه و زیبایی بیشتر محیط اداری می شوند. در ادامه به تاثیر نور و کنتراست در دکوراسیون داخلی محیط اداری می پردازیم.

نقش نور در دکوراسیون داخلی محیط اداری: قبل از انجام نورپردازی در محیط ادرای اول باید در نظر بگیرید که چه رنگ نوری برای چه محیطی مناسب است. نور های با رنگ گرم سبب ایجاد آرامش می شوند ولی نور هایی با رنگ سرد باعث ایجاد تمرکز بیشتر و جلوگیری از خواب آلودگی موثر هستند که برای محیط های کاری استفاده از رنگ نور های سرد پیشنهاد می شود.

نقش کنتراست در دکوراسیون داخلی محیط اداری: برای جلب توجه مراجعین و همچنین جلوگیری از خستگی و بی حوصلگی افرادی که در آن محیط ار می کنند می توانید از کنتراست استفاده کنید اما بهتر است در محیط های اداری، رنگ های خنثی که تضاد کمی با یکدیگر دارند به کار ببرید.

فواید استفاده از نور و کنتراست در دکوراسیون داخلی محیط اداری چیست؟

از جمله فواید استفاده از نور و کنتراست در دکوراسیون داخلی محیط اداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نور و کنتراست در دکوراسیون داخلی محیط اداری اگر به درستی استفاده شود سبب زیبایی بیشتر و عملکرد بهتر کارمندان می شود.

باعث جلب توجه مراجعین می شود.

نور و کنتراست در دکوراسیون داخلی محیط اداری اثرات مثبتی بر روان کارکنان و مراجعین آن محیط می گذارد.

باعث بالا رفتن کارآمدی محیط اداری می شود.

انواع نورپردازی مناسب محیط اداری

همانطور که در بالا اشاره کردیم نور و کنتراست در دکوراسیون داخلی محیط اداری بسیار موثر و مهم هستند اما برای نورپردازی مناسب ابسد بدانیم از روش ها و لوازمی باید استفاده کنیم. برای نورپردازی عمومی محیط اداری می توانید از موارد زیر استفاده کنید:

استفاده از لوستر: استفاده از لوستر برای سقف هایی که ارتفاع زیادی دارند مناسب است و برای سقف های کوتاه پیشنهاد نمی شود.

استفاده از چراغ های ردیفی و سقفی: این چراغ ها در سقف به صورت ردیفی به کار برده می شوند و برای سقف هایی که ارتفاع کمی دارند بسیار مناسب هستند. البته قابل ذکر است که استفاده بیش از حد این چراغ ها در سقف توصیه نمی شود.

 

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها