انواع پارتیشن اداری کاربردی و متناسب با دکوراسیون شما

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

یک گرایش اخیر در فضای اداری و زمینه طراحی صنعتی که به شدت رشد پیدا کرده و به محبوبیت رسیده است، استفاده از پارتیشن در محیط کار می باشد. اولا، پارتیشن یک کاربردی به شدت عملی دارد، دوما، پارتیشن در فضای اداری و کار به شیک شدن، مدرن شدن و بالا رفتن لول کاری کمک شایانی می کند. پارتیشن های اداری یکی از انواع جداکننده ‌های کاذب برای جداسازی موقت در فضاهای اداری هستند و به زیبایی فضای داخلی ساختمان نیز کمک زیادی می‌ کنند.
پارتیشن اداری در انواع پارتیشن ام دی اف، پارتیشن اداری شیشه ای، پارتیشن متحرک وجود دارد که به علت تنوع در طرح، ارتفاع، نوع کاربری، ترکیب‌ بندی رنگ، متریال و ملزومات آن می ‌تواند مکمل مناسبی در طراحی دکوراسیون فضاهای اداری باشد.
با توجه به نیاز مشتری و فضای مورد نظر پارتیشن ها با کاربری های مختلف تولید و به بازار عرضه می گردد. پارتیشن شیشه ای و پارتیشن دوجداره از متداول ترین گونه های موجود در بازار می باشند. البته مدل های بسیار مختلف دیگری هم از انواع در بازار یافت می شود مانند پارتیشن های متحرک جابه جا شونده، پارتیشن های فریم لس و بسیاری دیگرکه با توجه به سلیقه و فضای مورد نظرتان، انتخاب هایتان می تواند متفاوت باشد. برای آشنایی با انواع پارتیشن بندی اداری می توانید به صفحه پارتیشن ادرای سایت مبلمان اداری آفن مراجعه نموده و بیشتر اطلاع کسب نمایید.

انواع پارتیشن اداری

پارتیشن های اداری به دو دسته تقسیم می شوند:

  • پارتیشن های تک جداره

پارتیشن‌ تکجداره دارای ستون ‌های متعددی هستند که قرار گرفتن آن‌ها بر روی زمین را راحت تر می‌کند. پارتیشن تک جداره از پروفیل‌ های 4*4 تهیه می‌ شود که در آن، یک لایه تمام آلومینیوم با روکش آنادایز شده استفاده می‌شود. این کار باعث افزایش استحکام پارتیشن می‌شود.این نوع پارتیشن جداکننده ای سبکتر و مقرون به صرفه تری از انواع دیگر جداکننده ها است و جهت ایجاد فضا های خصوصی و نیمه خصوصی کاملا مناسب می باشد.
از چارچوب های تک جداره به صورت تکی آلومینیوم یا چوب یا ترکیبی از شیشه با چوب و آلومینیوم تشکیل می شود. که ابعاد این چارچوب ها با توجه به سلیقه مشتریان متفاوت می باشد و می تواند از ارتفاع کوتاه، نیمه بلند، بلند و تا ارتفاع سقف باشد. ساخت فریم درها به گونه ای طراحی شده است که بتوان روی آن قفل و یراق آلات اجرا کرد. از مزایای پارتیشن تکجداره کم هزینه تر بودن نسبت به نوع دوجداره، سبکی و راحت بودن جابجایی است و از معایب آن عایق نبودن نسبت به صدا و حرارت می باشد.

  • پارتیشن های دو جداره

در پارتیشن‌های دوجداره قابلیت ساخت قاب ‌های یک‌تکه و بزرگ وجود دارد.بدنه پارتیشن به ‌اندازه کافی مقاومت و استحکام دارد و می ‌تواند بدون نیاز به ستون بر روی زمین قرار بگیرد. برای ساخت پارتیشن ‌های دوجداره از پروفیل‌های 10*10 استفاده می‌ شود. همچنین برای افزایش استحکام آن‌ها، یک ‌لایه تمام آلومینیوم با روکش آنادایز شده یک تکه، درون پارتیشن قرار می ‌گیرد.
در پارتیشن دو جداره می توان از پرده کرکره با مکانیزم سایه روشن (ولومی) استفاده نمود، به طوری که امکان عبور نور در مواقع دلخواه را فراهم نموده و به آن زیبایی می بخشد. در این پارتیشن ها از چارچوب ها و فریم های اصلی به صورت دوجداره استفاده می شود. به دلیل زیبایی بیشتر، آکوستیک و عایق بودن نسبت به صدا و حرارت بیشتر از این نوع پارتیشن ها استفاده می شود. این پارتیشنها می تواند از ارتفاع کوتاه تا سقف متغیر باشند. در پارتیشن دوجداره در فاصله بین دو لایه می توان از پرده کرکره استفاده کرد.

انواع پارتیشن های اداری از نظر متریال

  1. پارتیشن های شیشه ای
  2. پارتیشن ام دی اف (MDF)
  3. پارتیشن آلومینیوم
  4. ترکیب شیشه و ام دی اف

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای انتشار نور طبیعی را در فضای کار شما به حداکثر میرساند. این امر به ویژه در صورتی مفید خواهد بود که پنجره ها در یک طرف قرار داشته باشند تا نور خورشید، بیشتر از فضاهای داخلی عبور کند. این موضوع نه فقط به شما این امکان را می دهد تا در قرار دادن نورهای مصنوعی صرفه جویی کنید، بلکه وجود نور طبیعی می تواند برای سلامتی و آسایش کارکنان شما حیرت آور باشد.

پارتیشن های چوبی

استفاده از پارتیشن اداری چوبی یک راه حل عملی برای داشتن یک محیط کاری گرم است. ایجاد یک ظرافت خاصی در عین حال انعطاف پذیری از جمله گزینه های مهم استفاده از این نوع پارتیشن است. این پارتیشن برای اتاق پذیرایی، کنفرانس، هیئت مدیره و اتاق های اجرایی بسیار مناسب است.

پارتیشن های آلومینیومی

نوع دیگری از پارتیشن های اداری پارتیشن آلومینیومی می باشد. به دلیل اینکه از آلومینیوم استفاده شده است که از یک فلز سبک و همچنین با استحکام زیاد و زیبا تشکیل شده و دارای تنوع و زیبا می باشند .این نوع پارتیشن به دلیل رنگ آنادایز از رنگی با کیفیت بالا برخوردار است که باعث زیباتر کردن محیط اطراف می شود. در این نوع پارتیشن ها از اسکلت آلومینیوم استفاده می شود
این نوع از پارتیشن اداری در واقع بهترین پارتیشن اداری برای رابطه هزینه موثر و کاربردی است. در حالی که بسیار سریع نصب می شود و همچنین اثبات کرده که پارتیشن آلومینیومی بسیار مقاوم، با دوام، کاهش صوت و قابلیت جابجایی را دارا می باشد. مبلمان اداری افن با سال ها تجربه در امر طراحی و تولید مبلمان اداری اقدام به ساخت انواع پارتیشن، پارتیشن اداری ارزان، پارتیشن متحرک، پارتیشن دوجداره mdf و… کرده است که کارایی فضا را دوچندان افزایش می دهد.

مزایای استفاده از پارتیشن های اداری

  • نصب سریع پارتیشن اداری عدم اتلاف وقت کار پرسنل و سازمان می شود
  • زیبایی و دکوراتیو بودن پارتیشن ادرای
  • تنوع رنگ و طرح قابلیت حمل و نقل و جابجایی آسان
  • اندازه دلخواه برای پارتیشن اداری
  • امکان مونتاژ و دمونتاژ سریع و آسان

قیمت انواع پارتیشن اداری

هر کدام از مدل ها و انواع پارتیشن اداری به منظور کاربردی خاص و ضرورت آن طراحی می شوند. قیمت پارتیشن اداری برای انواع مدل های موجود متفاوت می باشد و عوامل بسیاری مثل، متریال، ابعاد و اندازه و… بر تعیین قیمت آن تاثیر دارند. شما می توانید برای اطلاع از قیمت پارتیشن آفن با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها