ویژگی های یک صندلی اداری مناسب

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

صندلی اداری باید با توجه به شغل مورد نظر ویژگی‌های به خصوصی داشته باشند. برای مثال فردی که با کامپیوتر کار می‌کند و بعضی مواقع به پشتی صندلی تکیه می‌دهد باید از صندلی‌های اداری استفاده کند که پشتی آنها قابلیت ارتجاع به سمت عقب را داشته باشد.معمولا بهترین زاویه نشستن حدود 110 درجه است. این زاویه کمترین فشار را به کمر وارد می‌کند و برای کار با رایانه مفید است. اگر هم صندلی اداری پشت سری داشته باشد این زاویه می‌تواند بیشتر شود اما با نبود پشت سری، شخص مجبور می‌شود برای نگاه کردن به مانیتور ، گردن را خم کند و در نتیجه فشار به گردن افزوده می شود.

موقع خرید صندلی اداری به این نکات توجه کنید

پشتی صندلی اداری باید انحنا S شکل داشته باشد که گودی کمر را در زمان تکیه دادن به آن حفظ کند. کفی و پشتی صندلی باید از متریال مناسبی باشند و بهتر است ضد عرق باشد تا فرد عرق نکند و لباس به بدنش نچسبد.صندلی هایی که برای کار با رایانه استفاده می‌شود باید به سمت عقب خم شود تا بتواند زاویه 110 درجه ایجاد کند.

صندلی اداری نباید خیلی نرم باشد!

درمورد صندلی‌های اداری کار با کامپیوتر، ارتفاع صندلی نه باید زیاد بلند باشد که پای فرد به زمین نرسد و نه آنقدر کوتاه باشد که پشت ران از کف صندلی بلند شود و پاها به سمت شکم جمع شوند. صندلی‌های اداری قابل تنظیم 5 پایه بهترین گزینه انتخاب هستند و کاربردهای فروانی دارند. یعنی هر فردی می‌تواند متناسب با شرایط خود ارتفاع صندلی را تنظیم کند. کفی صندلی اداری باید نرم و راحت باشد اما نه در حدی که شخص مانند مبل راحتی در صندلی فرو رود و اجازه جا به جایی نداشته باشد. در چنین حالتی فرد برای مدت طولانی در وضعیتی ثابت قرار می‌گیرد و خون رسانی بدنش مختل می‌شود. همچنین مناسب تر است صندلی اداری دسته دار باشد و ارتفاع این دسته قابل تنظیم نیز باشد تا زمانی که استراحت می‌کنید دست‌تان را روی آن بگذارید.

مشخصات کلی یکی صندلی اداری مناسب

در ادامه با ویژگی های کلی یکی صندلی اداری آشنا خواهید شد که راهنمای کاملی برای انتخاب صندلی اداری مناسب خواهد بود:

  • یکی از خصوصیات صندلی مناسب این است که به گونه ای طراحی شود که چهار ناحیه ستون فقرات (گردن، پشت، کمر و دنبالچه) را کاملا پوشش دهد.
  • یک صندلی اداری مناسب نباید گردش خون در پاها به خصوص در زانوها را دچار اختلال کند و خون در زانوها جمع شود.
  • بهتر است پشتی صندلی شما از انواع فنری باشد.
    گردش خون به سمت اعضای پایین تر بدن نباید قطع شود.
  • یک صندلی اداری مناسب باید رطوبت پذیر باشد.
  • صندلی اداری باید دارای دسته باشد تا هم از ماهیچه های گردن و شانه محافظت کند و هم تکیه گاهی برای بلند شدن افراد باشد.

ویژگی های نشیمنگاه صندلی اداری

اگر هر یک از شما جزو آن دسته از کسانی هستید که نوع کارتان به گونه ای است که مدت زیادی را بر روی می نشینید، بهتر است صندلی ای را انتخاب کنید که نشیمنگاه آن تا اندازه زیاد با فرم نشیمنگاه آدمی هماهنگ شده باشد. بهترین حالت برای نشستن، حالتی است که نیروی وزن آدمی در بیشترین سطح پخش شود.

پشتی صندلی اداری

پشتی صندلی به عنوان تکیه گاهی برای بدن عمل می کند و به شما کمک می کند از فشارهایی که بر بخش هاش مختلف بدن به وجود می آید کم خواهد کرد.

انواع پشتی برای صندلی

  • برخی از پشتی های صندلی کوتاه تر بوده و تنها از ناحیه کمر محافطت می کند.
  • پشتی های دیگر برای صندلی وجود دارد که کمی بلندتر بوده و شانه ها هم پوشش می دهد و باعث شده کمی از وزن نیز بر این ناحیه بیفتد.
  • برای جلوگیری از دردهای ناشی از گردن نیز پشتی هایی وجود دارد که از درد گردن کم میکند.

هنگام انتخاب و خرید انواع صندلی اداری توصیه میکنیم دقت کافی داشته باشید، زیرا تمام مفاصل بدن اعم از لگن، ران، زانو و آرنج در صورت نشستن طولانی مدت ممکن است صدمه ببیند. اما با انتخاب یک صندلی اداری مناسب می توانید از صدمات هر یک از نواحی نام برده شده بدن کم کنید. در ادامه نیز باید اضافه کنیم، مبلمان اداری آذران فضانما (آفن) ارائه دهنده بهترین و مناسب ترین صندلی های اداری ارگونومیک بوده که برای خرید آن و یا هر یک از مبلمان اداری مختلف مورد نظر می توانید به وب سایت این شرکت به نشانی www.afn-co.com مراجعه کنید.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها