تاثیر پارتیشن اداری بر راندمان کاری

امتیاز این صفحه:

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 4

امروزه یکی از دغدغه‌های مهم و حائز اهمیت منابع انسانی در شرکت‌های مختلف، راندمان کاری مناسب کارکنان آن شرکت است. طبیعتاً راندمان کاری به عوامل مختلفی بستگی داشته و فراهم نمودن آن‌ها می‌تواند تا بخش زیادی از این راندمان کاری را افزایش دهد. به بیانی دیگر می‌توان گفت هر چه راندمان کاری کارکنان یک مجموعه یا شرکت بیشتر باشد، می‌توان از کل مجموعه نیز توقع پیشرفت و درخشیدن داشت. حال یکی از مسائلی که می‌تواند امر مهمی در افزایش راندمان کاری کارکنان یک شرکت داشته باشد، وجود پارتیشن اداری است. در اصل تاثیر پارتیشن اداری بر راندمان کاری غیر قابل انکار است.

پارتیشن اداری چیست؟

پارتیشن‌ها به منظور جداسازی و تفکیک فضای داخلی یک مجموعه مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید از آن‌ها در بخش‌های مختلف چون منازل، ادارات، ساختمان‌های تجاری، بیمارستان‌ها، مراکز خرید و… استفاده نمایید. یکی از رایج‌ترین کاربرد‌های پارتیشن، استفاده از آن در محیط‌های اداری است.
در واقع در ادارات به منظور‌های مختلف چون جداسازی بخش مدیریت از سایر کارمندان، حفظ حریم شخصی و… استفاده از پارتیشن اداری بسیار رایج است. از آنجایی که در ساختمان‌های اداری افراد متعددی مشغول به کار هستند و همین طور امکان قراردهی اتاق به تعداد آن افراد کار دشواری است، استفاده از پارتیشن اداری می‌تواند بسیار مفید باشد. قطعاً میزان زحمت و هزینه نصب پارتیشن اداری نسبت به ساخت اتاق تک نفره یا چند نفره برای کارکنان، مناسب‌تر و حتی کمتر است.
قطعاً به این نکته نیز واقف هستید که باید در شرکت‌ها و ساختمان‌های اداری بخش‌هایی علاوه بر اتاق مدیریت مثل اتاق جلسات، اتاق کنفرانس، بخش مالی، بخش مذاکره و… تفکیک شده و جدا از هم باشند. در واقع شما می‌توانید به کمک استفاده از پارتیشن اداری یک فضای بزرگ را به چندین بخش کوچک‌تر تبدیل کنید. اگر فضای ساختمان اداری یا شرکت شما بزرگ نیست، استفاده از پارتیشن می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

بیشتر بدانید: پارتیشن اداری چیست؟

 

تاثیر پارتیشن اداری بر راندمان کاری

 

انواع مختلف پارتیشن اداری

قطعاً پارتیشن نیز همانند سایر وسایل اداری دارای گونه‌های مختلف است. ایجاد این گونه‌های متفاوت پارتیشن می‌تواند به منظور رفاه حال شما و کاربرد آن در بخش‌های مختلف ادارات باشد و بهتر است تاثیر پارتیشن اداری بر راندمان کاری را جدی بگیرید. اولین نوع رایج و پرکاربرد پارتیشن اداری، پارتیشن ‌ام دی اف است. ساختار ظاهری و حتی بدنه این نوع پارتیشن از MDF بوده و این گونه دارای قابلیت روکش و رنگ‌آمیزی است و همچنین مقاومت و استحکام آن در برابر خمیدگی و تغییر شکل بسیار بالاست. پارتیشن MDF به دلیل جلوگیری از صدا و پخش آن در سایر قسمت‌ها، به عنوان عایق صوتی نیز در محیط‌های اداری و بخش‌های مختلف کاربرد دارد.
نوع دیگری از پارتیشن اداری، تلفیقی از شیشه و MDF بوده که در نوع خود بسیار مورد پسند مخاطبان قرار می‌گیرد. استفاده از این گونه بسیار رایج بوده و به کارمندان این امکان را می‌دهد که از فضای داخلی اتاق اتفاقات و مسائل بیرونی را نیز متوجه شوند. از دیگر ترکیبات MDF، می‌توان به پارتیشن ‌ام دی اف و پروفیل آلومینیومی اشاره نمود. آلومینیوم به جهت داشتن ساختار ساده، سبک، زیبا و همچنین مقاومت بالا می‌تواند جلوه زیبایی را در قسمت‌های اداری نمایان کند. جابه‌جایی این نوع پارتیشن بسیار ساده بوده و شما می‌توانید از آن، در بخش مورد علاقه خود استفاده کنید.

انواع پارتیشن اداری شامل موارد زیر است:

استفاده از پارتیشن اداری چه مزایایی دارد؟

در این میان که به دلیل عوامل مختلف استفاده از پارتیشن از جمله پارتیشن تک‌جداره اداری، پارتیشن دوجداره اداری و… رایج شده است، شما نیز می‌توانید با آگاهی و کسب اطلاعات پیرامون انواع پارتیشن‌ها و مزایای استفاده از آن، در محل مورد نظر با کمک متخصصان این حیطه، به نصب و اجرای پارتیشن اداری برای افزایش راندمان کاری بپردازید. از آنجایی که شیشه‌های استفاده شده در پارتیشن‌ها دارای شفافیت بسیار زیاد هستند، شما می‌توانید در ساعات مختلف نور طبیعی خورشید را در بخش خود مشاهده کرده و لذت آن ببرید.
عبور نور از شیشه و بازتاب آن باعث روشنایی چندین برابر محل مورد نظر می‌شود. شما با انجام این کار می‌توانید تا مقدار زیادی به صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز کمک کنید؛ چراکه به دلیل وفور نور طبیعی خورشید، استفاده از نور مصنوعی لامپ بسیار کمتر می‌شود. همچنین به جهت روانشناسی می‌توان به این نکته پی برد که استفاده از نور طبیعی خورشید تا چندین برابر می‌تواند انرژی و شادابی را به محیط اطراف شما منتقل کند و تاثیر پارتیشن اداری بر راندمان کاری را شاهد خواهید بود.
شاید با خود بگویید که نور خورشید دارای اشعه‌های مضر است؛ اما باید بدانید که به دلیل ساختار مقاوم و مستحکم شیشه‌های به کار رفته در پارتیشن اداری، این اثر نامناسب و مخرب خنثی می‌شود. در ساختمان‌های اداری گاهاً دیده شده است که به دلیل هرج و مرج و عدم رعایت حریم شخصی، تعداد زیادی از کارکنان دچار مشاجره با یکدیگر شده‌اند. از دیگر کاربردها و مزایای مهم و ارزشمند استفاده از پارتیشن اداری، می‌توان به حفظ حریم شخصی اشاره نمود. شما می‌توانید با استفاده از پارتیشن مورد نظر و مناسب، بخش‌های متعددی را از یکدیگر جدا کنید.
از آنجایی که سر و صداهای مختلف یکی از عوامل آزاردهنده در محیط‌های اجتماعی از جمله محل کار هستند، با استفاده از پارتیشن اداری شما می‌توانید تا حد ممکن از وقوع این معضل جلوگیری کنید. این کار علاوه بر حفظ حریم شخصی، ذهن شما را نیز آرام نموده و شما می‌توانید با آرامش کافی به انجام امور مربوطه خود بپردازید. اگر قصد دارید فضای داخلی محل کار شما بسیار چشم نواز و مناسب باشد، می‌توانید از پارتیشن استفاده نمایید. این کار علاوه بر سازماندهی و ایجاد نظم در فضای داخلی ادارات در کنار ظاهری زیبا، می‌تواند با فضای داخلی محل کارتان نیز سنخیت داشته باشد.

 

پارتیشن اداری

سخن پایانی

اگر می‌خواهید بهره‌وری مجموعه یا شرکت شما افزایش یابد، توصیه می‌کنیم با انجام اقدامات لازم در مورد رفاه حال کارکنان در انجام برخی امور تعجیل کنید. بر اساس نظرات مختلف از جانب طراحان داخلی و متخصصان این حیطه، وجود پارتیشن اداری در یک شرکت می‌تواند تأثیرات مثبتی بر روی محیط داخلی شرکت و طرز کار کارمندان بگذارد. در نتیجه شما می‌توانید با مدنظر قرار دادن شکل داخلی شرکت و پارتیشن اداری متناسب آن، این اقدام را عملی نموده تا پس از گذشت زمانی اندک، نتیجه مثبت آن را دریافت کنید.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 4

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها