مهم ترین عملکرد پارتیشن اداری

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

امروزه به دلایل مختلفی از جمله زیباسازی فضای ادارات، افزایش راندمان و بازدهی کاری کارکنان از پارتیشن‌ های اداری به جای دیوار استفاده می‌کنند. شاید جالب باشد بدانید که هزینه‌ نصب این پارتیشن‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و مزایای بی‌شماری که این پارتیشن‌ها برای ادارات و شر‌کت‌ها دارند سبب شده مدیران به نصب آن‌ها در فضا‌ی شرکت خود علاقه‌مند و ترغیب شوند. افراد قادر خواهند بود با استفاده از المان‌های مختلف در نصب پارتیشن‌ها، محیط جادار، زیبا و جذابی را به وجود آورند. همچنین آن‌ها می‌توانند بسته به نیاز خود، پارتیشن‌ها را به هر صورتی نصب کنند‌. به طور کلی از آنجایی که استفاده از پارتیشن‌ها سبب افزایش تمرکز کاری کارکنان، افزایش راندمان کاری آن‌ها و به علاوه افزایش بازدهی شرکت یا اداره خواهند شد، پیشنهاد می‌شود به جای ایجاد دیوار‌های پر هزینه از این روش بهره بگیرید.

پارتیشن اداری چیست؟

به طور معمول از پارتیشن اداری مخصوصا پارتیشن شیشه ای در مکان‌هایی که دارای فضای باز بسیاری هستند، استفاده می‌شود. پارتیشن اداری سبب می‌شود تا فضا به صورت بهینه استفاده شده و همچنین راندمان کاری کارکنان افزایش یابد. اغلب جنس این پارتیشن‌های اداری، شیشه یا چوب ام دی اف است. همچنین لازم به ذکر است، استفاده از پارتیشن‌بندی برای جداسازی فضا یک روش بسیار هوشمندانه برای اداراتی است که فضایی به نسبت کوچک دارند.
شاید جالب باشد بدانید که در گذشته طراحی پارتیشن‌ها به صورت چهار دیواری بوده اما هم اکنون جداسازی‌هایی در این فضا نیز صورت گرفته که امکان حرکت بین بخش‌های مختلف آن‌ها وجود دارد. در مجموع می‌توان بیان داشت که پارتیشن اداری کاربرد‌هایی همچون جداسازی فضای ورودی از فضا‌های دیگر، تقسیم فضا‌های بزرگ به دو بخش، مخفی و پنهان کردن بخش‌هایی از فضا را دارد.

 

پارتیشن تک جداره اداری

 

تاثیر پارتیشن اداری بر عملکرد کارکنان

پارتیشن‌ های اداری مانند پارتیشن دو جداره اداری، مزایای بسیار زیادی دارند و یکی از مهم‌ترین عملکردهای آن‌ها، بهبود و ارتقا راندمان کاری افراد است. از آنجایی که این پارتیشن‌ها سبب جداسازی فضا‌ها می‌شوند، فضای شخصی مناسبی را برای کارکنان فراهم می‌آورند. پارتیشن اداری از ورود سر و صدا به فضا جلوگیری کرده و در نتیجه کارکنان قادر خواهند بود بدون مزاحمت به کار خود بپردازند و بهترین بازدهی نصیبشان شود. همچنین از آنجایی که پارتیشن‌های اداری سبب مرتب‌سازی فضا خواهند شد، از نظر روانشناسی نیز تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت کاری کارکنان خواهند گذاشت. به طور کلی استفاده از این روش بسیار کارآمد بوده و بر روی بازدهی اداره و راندمان کاری کارکنان تاثیر بسیار خوبی خواهد گذاشت.

مزایای پارتیشن اداری

همان طور که می‌دانید رفت و آمد در ادارات و شرکت‌ها بسیار بالا بوده و به این سبب کارکنان و کارمندان به راحتی دچار حواس پرتی شده و بازده کاری آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. با نصب پارتیشن‌های اداری به سبب جداسازی فضا، سر و صدا‌های داخل شرکت برای کارکنان مزاحمت ایجاد نخواهد کرد و همچنین رفت‌ و آمد‌های بسیار سبب حواس پرتی آن‌ها نمی‌شوند‌‌‌‌. بنابراین کارکنان قادر هستند بهترین بازدهی و راندمان را داشته باشند. به علاوه دارا بودن فضای شخصی احساس بسیار خوبی را برای کارکنان شرکت‌ها و ادارات به وجود می‌آورد‌. همچنین این پارتیشن‌ها فضایی را برای نگهداری وسایل به صورت مجزا فراهم می‌کنند.
در خصوص پارتیشن اداری لازم به ذکر است که قیمت آن‌ها بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه بوده و لازم نیست برای نصب آن‌ها هزینه هنگفتی بپردازید. همچنین از آنجایی که نصب پارتیشن‌ها جنبه تزئینی دارند، شما قادر هستید علاوه بر آراستن شرکت یا اداره خود، سبب تغیرات بسیار مثبت و سودمند در راستای بازدهی کاری کارکنان خود شوید‌. از جمله دیگر مزایای پارتیشن‌های اداری می‌توان به عدم کهنگی آن‌ها اشاره کرد. همان طور که می‌دانید پس از گذشت سال‌ها لازم است به مرمت و بازسازی دیوار‌های ساختمان بپردازید اما در خصوص پارتیشن‌ها این مورد صادق نبوده و تنها لازم است نظافت آن‌ها را انجام دهید.

نکات مهم در طراحی پارتیشن اداری

برای نصب پارتیشن اداری لازم است به نکات مهمی توجه شود. بنابراین پیشنهاد می‌شود برای نصب آن از متخصصان و افرادی که تجربه کافی در این زمینه را دارند کمک بگیرید تا بتوانید به نتیجه دلخواه خود از انجام این اقدام، دست یابید.

عملکرد متفاوت پارتیشن با توجه به فضا

بسته به اینکه قصد افراد برای استفاده از پارتیشن در ادارات یا شرکت‌های خود چیست؛ لازم است اقدامات متفاوتی صورت بگیرد. برای مثال اگر قصد شما از نصب پارتیشن افزایش تمرکز و جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای افراد است، لازم است در محیط از پارتیشن دو جداره اداری استفاده شود تا علاوه‌بر جلوگیری از هدر رفتن انرژی، عایق صدا نیز باشد. همچنین اگر لازم است محیط داخل پارتیشن دارای نور کافی باشد، می‌توان از دیوار‌های شیشه‌ای استفاده نمود تا نور کافی داخل آن وجود داشته باشد.

 

طراحی پارتیشن اداری

 

عدم کوچک شدن فضا با نصب پارتیشن

یکی از مهم‌ترین نکات در نصب پارتیشن، عدم کوچک شدن فضا با نصب آن است. در صورتی که متخصصان و کارشناسانی که عمل نصب پارتیشن را انجام می‌دهند تجربه و علم کافی داشته باشند، نصب آن را به صورتی انجام می‌دهند که فضای شما کوچک نشود چه بسا در برخی مواقع نصب صحیح پارتیشن سبب بزرگ‌تر دیده شدن فضای شرکت خواهد شد. همچنین توجه داشته باشید در صورتی که پارتیشن‌ها به صورت زیباتری طراحی شوند، دیگر نیازی به تهیه کاغذ دیواری، تابلو‌ها و… نخواهد بود و این امر سبب می‌شود تا هزینه‌های شما کاهش یابند.

پارتیشن دو جداره و تک جداره اداری

پارتیشن تک جداره اداری بدین صورت است که دو دیوار روبه‌روی هم را به صورت یک‌سره به یکدیگر متصل خواهند کرد تا فضای مستقلی به وجود آید. پارتیشن اداری دو جداره نیز همان ‌طور که از نام آن‌ها مشخص است از دو جدار و دیوار ساخته شده که جلوه بسیار زیبایی را به فضا می‌بخشد و عایق صدای بسیار مناسبی است.

جمع بندی

همان طور که ذکر شد امروزه یکی از روش‌های زیباسازی فضاهای داخلی در اداره‌ها و محیط‌های کاری استفاده از پارتیشن‌های اداری به جای استفاده از دیوار که یک روش سنتی و پرهزینه به حساب می‌آید، است. پارتیشن‌ها علاوه بر فراهم نمودن امکان استفاده از سبک‌های دکوری متنوع همچون مینیمال برای شرکت‌ها، استفاده بهینه از فضاهای موجود را نیز فراهم خواهند کرد. به علاوه جالب است بدانید که استفاده از پارتیشن سبب می‌شود علاوه بر وجود همبستگی بین کارکنان در یک شرکت، امکان تمرکز و دارا بودن فضای شخصی بر هر یک از آن‌ها فراهم شود.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها