ابعاد و ارتفاع استاندارد میز کاری اداری

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

اگر قصد دارید راندمان کارکنان اداره شما بسیار مناسب و رو به افزایش باشد؛ می‌توانید تجهیزات لازم را برای آن‌ها فراهم سازید. پس از گردآوری و قراردادن این تجهیزات، میزان افزایش راندمان را مشاهده خواهید کرد. حال یکی از این تجهیزات که علاوه بر افزایش راندمان و جایگاه شغلی شرکت مزایای دیگری چون حفظ سلامتی دارد، می‌توان به ابعاد و ارتفاع استاندارد میز کاری اداری اشاره نمود. در نتیجه هنگام خرید میز اداری و مشتقات آن، می‌بایست با دقتی فراوان اقدامات لازم را به عمل ‌آورید.

ابعاد مناسب برای میز اداری

از آنجا که در محیط‌های اداری، انواع و اقسام گوناگونی از میز‌ها وجود دارند، می‌بایست تک تک آن‌ها را بررسی کرده و در قسمت آخر کالای مورد نظر خود را خریداری کنید. در این بخش به توضیحات کامل پیرامون انواع میز‌های اداری از جمله میز‌ استاندارد، میز کارمندی، میز مدیریتی و میز پیشخوان می‌پردازیم.

ابعاد مناسب میز اداری

ابعاد میز کارمندی

از رایج‌ترین و متداول‌ترین میز‌های اداری، می‌توان به میز کارمندی اشاره نمود که قطعاً یکی از میز‌هایی خواهد بود که فروشنده حین خرید به شما نشان می‌دهد. همان طور که از نامش نیز پیداست، میز کارمندی برای عموم کارمندان استفاده می‌شود. از آنجا که بخش اعظمی از زمان کارمندان پشت میز‌های کارمندی می‌گذرد، نیاز است که این میز‌ها و تجهیزات مکمل آن‌ها از استاندارد‌های ارگونومیک برخوردار باشند. بر اساس استاندار‌های ارگونومیک وضع شده، می‌بایست عرض میز کارمندی ۶۰ سانتی‌متر الی ۷۵ سانتی‌متر باشد. در واقع عرض ۶۰ سانتی‌متر برای اداراتی با دفاتر کوچک و عرض ۷۵ سانتی‌متر برای اداراتی با دفاتر بزرگ است.
میزان طول نیز بر اساس دفاتر کوچک و بزرگ متغیر بوده و دارای ابعادی میان ۶۰ سانتی‌متر برای اداراتی با دفاتر کوچک و همچنین طول ۱۵۰ سانتی‌متر برای اداراتی با دفاتر بزرگ هستند. از دیگر موارد مهم حین خرید میز اداری می‌توان به ارتفاع اشاره نمود. بهتر است ارتفاع با میزان قد کارکنان تنظیم شود اما معمولاً به دلیل تغییر جایگاه افراد این امر امکان‌پذیر نیست. از آنجا که قد افراد در دو دسته کوتاه قد و بلند قد است، شما می‌توانید از ارتفاع ۷۳ سانتی‌متر الی ۷۷ سانتی‌متر برای ارتفاع میز کارمندی در نظر بگیرید.

ابعاد میز مدیریتی

از آنجا که در ادارات، بخش مدیریت نیز دائماً در حال فعالیت پشت میز است، انتظار می‌رود به سبب رعایت حال فرد و سلامت او، از میز استاندارد و مناسب نیز استفاده شود. به دلیل کارکرد و نقش مؤثر میز مدیریت در ادارات، باید به تمام نکات و ویژگی‌های ظاهری آن توجه نمود. به دلیل بزرگی و وسعت زیاد این اتاق، دیگر محدودیت‌های میز کارمندی شامل میز مدیریتی نشده و شما می‌توانید با اطمینان خاطر آن را با ابعاد استاندارد و مناسب خریداری کنید. طول میز مدیریتی باید نسبت به سایر میز‌های موجود در ادارات، بزرگ‌تر باشد. بدین منظور کمترین مقدار طول آن را ۱۸۰ سانتی‌متر فرض می‌کنند.
از دیگر ویژگی‌های ظاهری باید به ارتفاع میز اشاره نمود که باید بین بازه ۷۵ سانتی‌متر الی ۸۰ سانتی‌متر باشد. همچنین پیرو ابعاد بیان شده، عرض میز نیز باید ۷۵ سانتی‌متر باشد. این ابعاد می‌توانند متغیر باشند اما بهتر است به جهت حفظ استاندارد و تناسب ابعاد میز مدیریتی، همه ابعاد و قوانین لحاظ شوند. همان طور که بیان شد فرقی میان ابعاد میز‌های مختلف از جمله میز‌های کارمندی، میز‌های مدیریتی و… است؛ این تفاوت ابعاد به معنی نقض استاندارد‌های موجود نبوده و به علت کارکرد مختلف آن‌ها است. عمومامیز کنفرانس در کنار میز مدیریتی قرار می‌گیرد.

میز پیشخوان

از دیگر میز‌های موجود که ممکن است حین خرید علاوه بر میز اداری، میز کنفرانس یا… به شما معرفی کنند، می‌توان به میز پیشخوان اشاره کرد. میز‌های پیشخوان اغلب در بخش ورودی دفاتر اداری قرار می‌گیرند. کاربرد آن‌ها برای منشی و افراد مراجعه‌کننده است. به علت اینکه میز پیشخوان کاربردی چند منظوره دارد، می‌بایست هم خواسته‌های منشی را فراهم کرده و هم فضای کافی و مناسب برای کارمند قرار دهد. برای رفاه حال هر دو طرف، باید فضایی مناسب را در نظر گرفته و با دادن فضای کافی جهت انجام امور مربوطه به هر کدام، میز پیشخوان مناسبی را در محل مورد نظر قرار دهید. ابعاد مناسب برای این میز باید طول ۱۸۰ سانتی‌متر، عرض ۱۴۰ سانتی‌متر و ارتفاع ۷۵ سانتی‌متر طراحی کرد.

نکات مهم حین خرید میز اداری

قطعاً با دانستن برخی نکات علاوه بر صرفه‌جویی در پرداخت هزینه، می‌توانید با دقت و تمرکز بیشتری کالای مناسب و مورد نظر خود را خریداری کنید. در وهله اول باید نیاز شما و شرایط محیطی بررسی شود و سپس نسبت به خرید اقدام نمایید. از مهم‌ترین مسائل حین خرید انواع مختلف میز‌های اداری می‌توان به تنظیم ارتفاع میز اشاره کرد. از آنجا که بازه ارتفاع برای میز‌های مختلف متفاوت است، بهتر است به جهت خرید چندین میز مختلف با شرایط متفاوت، یک نوع میز مجهز خریداری کنید تا امکان تغییر میزان ارتفاع آن نیز برای شما میسر باشد. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که میزان استاندارد ارتفاع در میز‌های اداری، بدین شکل است که باید از نصف قد افراد کمتر باشند.
از آنجا که اغلب بانوان کارمند دارای جثه‌ای کوچک‌تر نسبت به آقایان هستند، می‌بایست میز‌های اداری مربوطه را با توجه به شرایط فیزیکی افراد خریداری کرد. هنگام خرید میز‌های مختلف چون میز‌های پیشخوان، میز‌های کارمندی، میز‌های مدیریتی یا… به ابعاد و استاندارد‌های موجود نیز توجه داشته باشید. چرا که عدم دقت به ابعاد و استاندارد‌های موجود می‌تواند علاوه بر ایجاد مشکلات متعدد، سلامتی افراد را نیز به خطر بیندازد. علاوه بر نکات بیان شده به طرز نشستن خود بر روی صندلی به منظور کار با انواع میز‌های اداری توجه کنید چراکه همین امر و عدم توجه به گودی کمر می‌تواند به بدن شما آسیب وارد کند.

 

نکات مهم خرید میز اداری

 

سخن پایانی

شما با استفاده از میز و صندلی با ابعاد مناسب می‌توانید علاوه بر حفظ سلامت کارکنان خود، پیشرفت و ترقی اداره خود را مشاهده کنید. شاید در نگاه اول انجام این کار، بیهوده و عبث به نظر برسد؛ اما به شما این اطمینان را می‌دهیم که پس از گذشت زمانی مناسب بازدهی مثبت و مؤثر آن را مشاهده خواهید کرد. پس هنگام خرید میز اداری، میز کنفرانس یا… ابعاد و اندازه استاندارد را در نظر گرفته و سپس نسبت به خرید آن اقدام کنید. اصرار و توصیه متخصصان به خرید میز و صندلی استاندارد بدین دلیل است که کارکنان از آن‌ها استفاده طولانی مدت کرده و عدم تناسب آن، می‌تواند مشکل ساز باشد.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها