پارتیشن های دو جداره برای چه محیط هایی بهتر است؟

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

امروزه برای تقسیم بندی درست و زیبای قسمت‌های مختلف یک مکان از پارتیشن دوجداره استفاده می شود که انواع مختلفی دارند و بنابر شرایط محیطی می‌توان یکی از آنها را انتخاب کرد. پارتیشن های دوجداره دارای طرح های متنوع و زیبایی هستند که مشتری می‌تواند بر اساس نوع سلیقه بهترین آن را برای خانه، اداره و یا هر مکان دیگری انتخاب کند. در ادامه به معرفی انواع پارتیشن های دوجداره و معرفی آنها می‌پردازیم.

پارتیشن دوجداره چیست؟

از پارتیشن دوجداره برای تقسیم بندی درست و زیبای خانه یا سایر اماکن استفاده می‌شود. پارتیشن دوجداره به دلیل کاربرد عالی و ویژگی های منحصر به فرد، انتخاب بسیار مناسبی برای مشتریانی است که می‌خواهند محل زندگی یا اداره خود را متحول کنند و آن را به مکانی دنج و زیبا تبدیل کنند.
استفاده از پارتیشن های دوجداره به جای دیوار باعث کاهش هزینه ها و بیشتر شدن فضای محیط می‌شود و انسان می تواند در وقت خود صرفه جویی کند و حریم شخصی خود را آن طور که باب میل او است جداسازی کند. پارتیشن‌های دوجداره به دلیل ویژگی های منحصر به فرد از جمله عایق صدا و گرما بودن در میان انواع پارتیشن اداری از محبوبیت بیشتری برخوردار است و استفاده از آنها محیط را از جایی خشک و خسته کننده به جایی روح بخش و زیبا تبدیل می کند. برای ساخت اتاقک، جداسازی اتاق بازی کودکان و حمام مستر می‌توان از این پارتیشن ها استفاده کرد.

انواع پارتیشن دوجداره

پارتیشن های دوجداره انواع مختلفی دارند که بر اساس شرایط محیطی و نوع کاربری باید نوع مناسب را انتخاب کرد. انواع پارتیشن دوجداره شامل موارد زیر است:

1- پارتیشن دوجداره ام دی اف

از معروف ترین نوع پارتیشن های دوجداره، می توان به پارتیشن ام دی اف اشاره کرد. این نوع پارتیشن برای استفاده در محیط های اداری بسیار مناسب است و قابلیت ترکیب با شیشه را دارد که این امر باعث شده که طرح های متنوعی از این پارتیشن در بازار وجود داشته باشد.

2- پارتیشن دوجداره آلومینیومی

همانطور که از اسم این نوع پارتیشن ها معلوم است دارای ساختار آلومینیومی هستند و برای محیط هایی که مرطوب هستند یا نیاز به شستشوی بالا دارند بسیار مناسب هستند. در مراکز درمانی و بهداشتی و آزمایشگاه ها از این نوع از پارتیشن ها استفاده می شود.

3- پارتیشن دوجداره شیشه ای

معمولا از این نوع از پارتیشن ها در قسمت های مدیریت و کنفرانس استفاده می‌شود. پارتیشن دوجداره شیشه ای نسبت به دیگر پارتیشن ها از قطر کمتری برخوردار است و در آنها از شیشه 10 میلی به همراه فریم های آلومینیومی و شیشه ای استفاده می‌شود. معمولا این نوع از پارتیشن ها را تا سقف ادامه می‌دهند تا عایقی در برابر صدا باشد. وسعت دید و انعکاس نور در این نوع بیشتر است.

مزایای استفاده از پارتیشن های دوجداره

انواع پارتیشن های دوجداره عایق بسیار مناسبی در برابر صدا، گرما و سرما هستند.
حفظ حریم خصوصی و تاثیر مثبت در روحیه افراد
قابلیت جابجایی پارتیشن های متحرک در هر زمان و هر مکان
قابلیت نصب درب و پنجره بر روی آنها و ساخت اتاقک های زیبا
به وجود آوردن محیطی ساکت و آرام برای مکان هایی که ارباب رجوع در آنجا زیاد رفت و آمد می‌کنند.
استحکام بالا و مقاوم در برابر ضربه
استفاده از طرح های صاف، انحنادار و درهم ریخته برای ایجاد تنوع
استفاده از مواد با کیفیت و مرغوب در ساخت پارتیشن دوجداره

تفاوت پارتیشن دوجداره و تک جداره

استفاده از پارتیشن های تک جداره نقشی در کاهش انتقال سر و صدا ندارد و از آن فقط برای جدا سازی محیط استفاده می‌شود. پارتیشن های تک جداره نسبت به پارتیشن های دوجداره از تنوع کمتری برخوردار هستند. استفاده از پارتیشن دوجداره در اماکن جلوه زیبا و نمایی خاص به محیط می دهد. در ساخت پارتیشن تک جداره متریال کمتری مورد استفاده قرار می گیرد به همین دلیل قیمت آن از پارتیشن دوجداره کمتر است. جابجایی پارتیشن تک جداره از پارتیشن دوجداره راحت تر است.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها