طراحی قفسه بایگانی برای محل های متفاوت

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

طراحی مناسب برای قفسه های بایگانی

امروزه برای بایگانی اسناد و مدارکی که در شرکت های تجاری و یا ادارات مختلف وجود دارد از قفسه بایگانی استفاده می شود. هر یک از این قفسه های بایگانی خصوصیات، کاربردها و مزیت هایی نسبت به دیگری دارند که با توجه به حجم بایگانی های موجود در هر شرکت و نهاد، مورد استفاده قرار می گیرد. برخی قفسه های بایگانی مانند سیستم بایگانی ریلی برقی و یا سیستم بایگانی مکانیکی جهت تسهیل در امر جستجوی مدارک بایگانی شده، مجهز به سیستم هایی هستند که کاربر به راحتی و در کوتاهترین زمان ممکن می تواند به اسناد و مدارک مورد نظر خود دسترسی پیدا کند. این دسته از سیستم های بایگانی اداری هزینه فرصت و هزینه نیروی انسانی را برای امور بایگانی به حداقل می رساند. از طرف دیگر انواع ساده تری از قفسه های بایگانی مانند قفسه ریلی به استفاده بهینه از فضای کوچک موجود در برخی شرکت ها کمک می کند و دسترسی به مدارک را نیز آسان تر می کند.

طراحی قفسه ریلی

قفسه بایگانی ریلی به 2 دسته قفسه ریلی ثابت و متحرک تقسیم می شود. در نوع متحرک آن تعدادی قفسه ثابت در پشت قرار دارند و به تعداد یکی کمتر از قفسه های پشت قفسه در جلو و به صورت متحرک قرار دارد. این نوع از قفسه بندی ها فضای بسیار کمتری را اشغال می کند و مناسب برای محیط های اداره هایی هستند که با کمبود فضا برای بایگانی مواجه هستند. در صورت استفاده از روکش MDF برای نمای خارجی قفسه بایگانی ریلی جلوه آنها چند برابر خواهد شد.
قفسه بایگانی ریلی معمولا بدون درب هستند اما در صورتی که مشتری سفارش دهد می توان برای قفسه های بایگانی درب طراحی نمود و یا قفسه ها را به صورت قفل دار طراحی کرد. در قفسه های ریلی متحرک، طراحی به گونه ای است که به راحتی می توان قفسه متحرک را حتی با یک انگشت حرکت داد و مناسب برای محیط های اداری و سازمانی و دفترهای مدیریت است.

طراحی سیستم بایگانی ریلی

سیستم قفسه بایگانی ریلی به این منظور طراحی شده است که راهروهای اضافه از قسمت بایگانی حذف شوند و چندین راهرو را به یک راهرو تبدیل نموده است تا فضای کمتری اشغال شود. هنگامی که سیستم بایگانی ریلی در حالت بسته خود قرار دارد افراد امکان ورود به آن را ندارند. طبقات این سیستم امکان جابجایی دارند. قطعات این سیستم بایگانی نیز توسط پیچ و مهره به یکدیگر متصل شده اند و می توان آنها را تعویض نمود. مزیت سیستم بایگانی ریلی نسبت به بایگانی ثابت در این است که فضا برای بایگانی کاملا دو برابر می شود بعلاوه وجود یک قفل مرکزی باعث محفوظ ماندن اسناد بایگانی می شود.

طراحی قفسه های ریلی مکانیکی

یکی از کاربردی ترین سیستم ها جهت نگهداری اسناد و مدارک موجود در سازمان ها و شرکت های اداری متفاوت قفسه بایگانی ریلی مکانیکی هستند. قفسه های بایگانی ریلی ظرفیت بیشتری نسبت به قفسه های ثابت دارند و حداکثر استفاده از کوچکترین فضا شکل گرفته است. علاوه بر این در این نوع قفسه بایگانی ایمنی بیشتری برای اسناد و مدارک بایگانی شده شما وجود دارد زیرا امکان جمع شدن و قفل شدن تمامی قفسه های ریلی مکانیکی وجود خواهد داشت و در زمان جستجوی مدارک نیز صرفه جویی می شود.

طراحی قفسه های ریلی برق

قفسه بایگانی ریلی برقی ساختاری مشابه با قفسه بایگانی ریلی مکانیکی دارند با این تفاوت که فضای نگهداری بسیار بیشتری دارد و می توان به وسیله کنترل از راه دور آن را هدایت نمود. با نصب قفسه های ریلی برقی علاوه بر این که در وقت خود، در استفاده از کاربر مورد نیاز برای بایگانی و همین طور صرف انرژی نیز صرفه جویی کرده اید.
از جمله مزایایی که در استفاده از قفسه بایگانی ریلی برقی می توان به آن اشاره نمود صرفه جویی در زمان جستجو، کاهش نیروهای انسانی مورد نیاز برای جستجوی اسناد، سرعت بخشیدن به کارهای روزمره، سبک سازی و دسترسی سریع و آسان به اسناد چه در داخل شرکت و چه خارج از آن می باشد.
شرکت مبلمان اداری آفن با ارائه بهترین محصولات و تجهیزات اداری، انواع میز اداری، صندلی اداری، میز کنفرانس، میز کارشناسی و… در خدمت شما مشتریان گرامی می باشد.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها