آسیب ها و عوارض استفاده از صندلی اداری غیر استاندارد

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

اغلب وقتی از صندلی های اداری حرف می زنیم، از جنبه زیبایی و چیدمان و نیز از نظر راحتی استفاده از آن ها صحبت می کنیم. اما در این مقاله قصد داریم به نکات مهمی اشاره کنیم که کمتر مورد توجه قرار گرفته اند. این مقاله به طور خلاصه به ویژگی ها و مزایای یک صندلی اداری استاندارد و آسیب ها و عوارض استفاده از صندلی اداری غیر استاندارد می پردازد. اگر شما هم جزء افرادی هستید که این مسئله را جدی نمی گیرید، پیشنهاد می کنیم که در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه شوید تا به مطالب مهمی درباره صندلی های اداری اشاره کنیم.

صندلی اداری استاندارد و سلامتی ستون فقرات

استفاده از صندلی های کارمندی غیر استاندارد، می تواند صدمات جبران ناپذیری به شما بزند. صندلی های اداری استاندارد به گونه ای طراحی می شود که پشتی آن ها کاملا با فرم بدن هماهنگ باشد و ستون فقرات تان را دربر بگیرد تا شما بتوانید به راحتی به آن تکیه کنید. علاوه بر این، منعطف بودن پشتی صندلی بسیار مهم می باشد. نشستن طولانی بر روی صندلی های اداری غیر استاندارد که تکیه گاهی صاف، صفت و غیر قابل انعطاف دارند، با گذشت زمان به مهره های گردن، ستون فقرات و مهره های کمر آسیب می رسانند و بی توجهی به این مسئله ممکن است زندگی شخصی و کاری شما را کاملاً مختل نماید.

صندلی اداری ضد عرق

صندلی های اداری جدید تنوع بسیار زیادی از نظر شکل، فرم و متریال دارند. با توجه به این که صندلی های اداری برای ساعت های بسیار طولانی مورد استفاده قرار می گیرند، توجه به متریال به کار رفته در ساخت آن ها بسیار مهم می باشد. اگر یک صندلی اداری از جنسی باشد که تعریق بدن را زیاد کند، باعث می شود آب بدن تان را از دست بدهید و دچار خستگی مفرط شوید. از طرفی دیگر، نشستن با عرق برای ساعت های طولانی، می تواند منجر به ایجاد آلودگی و ابتلا به بیماری های پوستی در شما شود. به عنوان مثال ممکن است دچار عرق‌سوز و یا حساسیت های پوستی شوید. پس با توجه به زمانی که برای استفاده از صندلی لازم دارید، توجه به این نکته را نیز در اولویت قرار دهید و از آن غافل نشوید.

زانو درد، پادرد و درد مفاصل

به طور کلی، بلندی زیاد و یا کوتاهی بیش از اندازه‌ی ارتفاع یک صندلی، نشان دهنده ی غیر استاندارد بودن صندلی است. ارتفاع یک صندلی اداری استاندارد باید قابل تغییر باشد. همه ی کارمندان یک اداره، قد یکسانی ندارند. بنابراین اگر در اداره از صندلی غیر استانداردی استفاده کنید که ارتفاع قابل تنظیم نداشته باشد، ممکن است به سلامتی بسیاری از کارمندان تان آسیب جدی وارد شود. زمانی که شما روی یک صندلی نشسته اید، باید کف پاهایتان خیلی راحت روی زمین قرار داشته و آویزان نباشد. آویزان بودن پاها در طولانی مدت می تواند منجر به آسیب رسیدن به زانوهایتان شود. علاوه بر این، آویزان بودن پاها شما را دچار درد مفاصل نیز خواهد کرد و گاهی ممکن است شاهد ورم کردن پا هایتان باشید. از طرفی دیگر، باید توجه کنید که اگر پاهایتان روی زمین قرار دارد اما زانوهایتان در ارتفاع بیشتری از باسن قرار گرفته اند، این یعنی ارتفاع صندلی شما زیادی کم است. در این حالت نیز از ناحیه لگن تحت فشار خواهید بود که در بلند مدت می تواند برایتان بسیار مضر باشد. بنابراین توجه کنید که از صندلی استاندارد و قابل تنظیم استفاده کرده و ارتفاع آن را متناسب با قد خودتان تنظیم کنید.

استفاده از یک صندلی استاندارد به ویژه برای افرادی که ساعت های زیادی روی صندلی می نشینند، بسیار مهم می باشد. مثلا برای کارمندان یک اداره. زیرا استفاده از صندلی های اداری غیر استاندارد در اداره جات، می تواند آسیب های بسیار زیادی به سلامتی کارمندان وارد کند. در این مقاله سعی شده تا با هدف ارتقاء سطح سلامتی، به طور خلاصه به برخی از این آسیب ها و صدمات اشاره گردد. چرا که با داشتن آگاهی بیشتر در این زمینه، انتخاب های آگاهانه تری خواهید داشت و از آسیب های زیادی نیز پیشگیری خواهید نمود.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها