صندلی های اداری مناسب برای افراد چاق چه ویژگی هایی دارند؟

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

ویژگی های صندلی اداری مناسب افراد چاق

کارمندان اغلب تمام ساعت های اداری را بر روی صندلی های اداری نشسته اند و در پشت میزهای خود مشغول به کار هستند. از آنجایی که کارمندان از نظر فیزیکی مثل هم نیستند، استفاده از یک نوع صندلی خاص، نمی تواند برای همه با فرم های بدنی مختلف مناسب باشد. در این میان، کارمندانی که جزو افراد چاق به حساب می آیند، بیشتر از سایر افراد ممکن است دچار مشکل در حین نشستن بر روی صندلی اداری و انجام کارها در زمان طولانی شوند. در این مقاله می خواهیم درباره ویژگی های صندلی های اداری صحبت کنیم و به طور خلاصه به نکات کاربردی و مهمی درباره انتخاب صندلی اداری مناسب برای افراد چاق اشاره کنیم.

انتخاب انواع صندلی های اداری پهن تر

بهتر است برای افراد چاق از صندلی های پهن تر استفاده شود تا هنگامی که آن ها به مدت طولانی بر روی صندلی خود می نشینند احساس خفگی و ناراحتی نکنند. کوچک بودن فضای نشیمن صندلی اداری باعث می شود که کارمندان چاق نتوانند به راحتی از آن ها استفاده کنند. این ناراحتی نه تنها تاثیر خوبی بر روی سلامتی بدنی کارمندان چاق ندارد، بلکه باعث عدم تمرکز و خستگی زود هنگام آن ها می شود و باعث می شود که بازدهی خوبی در طول کار نداشته باشند. بنابراین، توجه به پهنای صندلی برای کارمندان به ویژه برای افراد چاق بسیار مهم می باشد.

توجه به گودی کمر برای افراد چاق

به طور کلی در طراحی یک صندلی خوب و استاندارد، گودی کمر و موقعیت قرار گرفتن ستون فقرات نیز در نظر گرفته می شود. در طراحی صندلی کارمندی استاندارد سعی می شود که بدن به اجبار در درست ترین حالت خود قرار بگیرد. از آنجایی که افراد چاق نسبت به سایر افراد دچار گودی کمر بیشتری هستند و اغلب از کمردرد و مشکلات مربوط به کمر رنج می برند، توجه به استاندارد بودن صندلی اداری برای کارمندان چاق از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

صندلی های اداری با قابلیت تنظیم

یکی دیگر از ملاک های خوب در تشخیص مناسب بودن یک صندلی اداری برای کارمندان و به ویژه برای افراد چاق، قابل تنظیم بودن صندلی است. فرم بدن افراد و عادت های نشستن در آدم های مختلف متفاوت است. بنابراین همانطور که قبلا هم اشاره شد، نمی توان از یک نوع صندلی برای تمام کارمندان با فیزیک بدنی و وزن متفاوت استفاده کرد. از طرفی دیگر، مثلا نمی توان برای تک تک کارمندان بخش انفورماتیک در یک اداره، به صورت جداگانه براساس قد و وزن صندلی های مناسب خودشان را تهیه نمود. پس چه باید کرد؟ صندلی های اداری جدید به صورتی طراحی می شوند که قابل تنظیم باشند. به عنوان مثال، افراد می توانند بر اساس قد خود ارتفاع صندلی را تنظیم کنند و یا دسته های صندلی را براساس نیاز خود تنظیم نمایند. استفاده از صندلی های اداری قابل تنظیم برای افراد چاق بسیار کاربردی است و به آن ها کمک می کند تا متناسب با راحتی خود صندلی را تنظیم کنند.
بیشترین بازدهی در یک اداره زمانی اتفاق می افتد که کارمندان آن اداره بیشترین کارایی را در کار خود داشته باشند و این زمانی تحقق پیدا می کند که در راحت ترین شرایط بدنی قرار بگیرند. بهترین کارمندان یک اداره هم برای کارآمد بودن نیاز به یک فضای کار راحت و مطلوب دارند. با توجه به اینکه کارمندان زمان بسیار زیادی را پشت میز نشین هستند، بسیار مهم است که صندلی و میز راحتی برای کار داشته باشند. صندلی کارمندی استاندارد از این جهت که مستقیما بر روی سلامتی کارمندان تاثیر می گذارد اهمیت ویژه ای دارد. به ویژه کارمندان چاق که حساسیت مسئله برای آنها بیشتر است. در این مقاله به نکات مهمی درباره ویژگی های یک صندلی کارمندی خوب و مناسب برای افراد چاق اشاره کردیم. توجه به نکات اشاره شده در هنگام انتخاب صندلی اداری، سطح سلامتی کارمندان و بازدهی آن ها در انجام وظایفشان را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار خواهد داد.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها