مبلمان اداری هوشمند چه ویژگی هایی دارند؟

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

مبلمان اداری هوشمند از نمونه محصولات تولید شده بر اساس تکنولوژی روز می باشد که تاثیر زیادی بر آسایش و رفاه کارمندان و توجه به سلامتی آنها داشته است. با توجه به استقبال زیاد از این مبلمان ها، برندهای متعددی در تمام دنیا به تولید این گروه از محصولات دکوراسیون پرداخته اند. از نمونه های مشهور آن می توان به همکاری ایلان ماسک و ایکیا در طراحی نیمکت قابل شارژ با تکه های مواد غذایی اشاره کرد. گروه آفن در ادامه به مهم ترین ویژگی های مبلمان اداری هوشمند اشاره خواهد داشت و چند نمونه از آنها را معرفی می کند.

مبلمان اداری هوشمند دارای درگاه usb

یکی از بهترین ویژگی های مبلمان های اداری هوشمند که اغلب برندها بر روی آن تمرکز دارند، وجود درگاه usb می باشد. این درگاه برای شارژ تلفن همراه و وسایل الکترونیکی مورد استفاده قرار میگیرد. تصور کنید در محل کارتان به شارژر گوشی تلفن همراه دسترسی نداشته باشید، براحتی کافیست آن را به درگاه usb مبلمان اداری هوشمند متصل کنید. هر چند که تصور این شرایط در حال حاضر ممکن است کمی برایتان سخت باشد، اما در چند سال آینده به موضوع کاملا عادی تبدیل خواهد شد.

مبلمان اداری

کنترل از راه دور درجه تکیه گاه مبلمان اداری هوشمند

از دیگر ویژگی های مبلمان اداری هوشمند می توان به قابلیت کنترل از راه دور آنها اشاره کرد. با این قابلیت می توان تنها با فشردن دکمه ریموت تکیه گاه مبل را بر اساس شرایط بدن تنظیم نمود. با این امکان می توان از آسیب وارد شدن به بدن به دلیل استاندارد نبودن مبل و صندلی اداری جلوگیری کرد.
علاوه بر تنظیم تکیه گاه و قسمت نشیمن، برخی از صندلی های اداری هوشمند دارای جایگاه برای قرار گرفتن مانیتور یا لپ تاپ هستند. ارتفاع و زاویه لپ تاپ و مانیتور نیز در این گروه از مبلمان ها به کمک ریموت و دکمه قابل تنظیم است.

تنظیم پایه مبل

ارتفاع صندلی و مبلمان در حالت استاندارد بر اساس قد فرد باید تنظیم شود تا به سلامتی آسیب وارد نشود. این قابلیت در صندلی های اداری از طریق اهرم تنظیم میشود. در مبلمان های اداری هوشمند امکان تنظیم ارتفاع پایه به کمک ریموت پیاده سازی شده است.

تنظیم روشنایی صفحه ی میز اداری

در محیط های کاری ممکن است به دلیل نامناسب بودن نور محیط صفحه ی میز به خوبی قابل رویت نباشد. به همین دلیل در مبلمان های اداری هوشمند قابلیت تنظیم نور سطح میز فراهم شده است. از این قابلیت برای مشاهده ی محتوای صفحات رادیولوژی هم میتوان استفاده کرد.

جمع کردن سیم و کابل

سیم و کابل وسایل الکترونیکی یکی از چالش های بزرگ در محیط های کاری میباشد چون فضای روی میز و اطراف آن بسیار نامنظم میشود. از دیگر ویژگی های مبلمان اداری هوشمند میتوان به جمع کردن و نظم دادن به سیم و کابل ها اشاره کرد.

چند منظوره بودن مبلمان اداری هوشمند

کمبود فضا یکی از مشکلات رایج در محیط های کاری می باشد. این مساله مخصوصا در دفاتر کار خانگی اهمیت بیشتری پیدا میکند. تکنولوژی در طراحی مبل و میز اداری دخیل شده و مبل های چند منظوره را ارائه داده است. این مبلمان های رباتیک مجموعه ای از میز صندلی مبل می باشند که در سقف به صورت تاشو قرار گرفته و با ریموت میتوان آنها را به پایین منتقل کرد.

تنظیم حرکت مبل با اپلیکیشن

شاید برایتان جالب باشد که برخی از مبلمان های اداری را می توان با اپلیکیشن نصب شده روی تلفن همراه کنترل کرد. این گروه از مبلمان ها در واقع از تکنولوژی iot یا اینترنت اشیا استفاده می کنند و به همین دلیل با سرعت بسیار زیادی طراحی و تولید آنها با تغییر و گسترش مواجه شده است.

مبل اداری با محافظ کم نور

برای شرایطی که در محیط کار نور کافی وجود ندارد، این نوع مبلمان ها نوعی محافظ دارند که محل قرار گرفتن وسایل را برایتان مشخص می کنند. به عنوان مثال در اتاق جلسات بعد از کم کردن نور برای نمایش اسلایدهای ارائه در ویدئو پروژکتور با کمک این محافظ ها محل درست برای قرار گرفتن لیوان نوشیدنی مشخص میشود. این مبلمان ها برای منازل نیز کاربرد زیادی دارند.

جدیدترین مبلمان اداری هوشمند

با توجه به قابلیت های گسترده ای که میز و مبل و صندلی های اداری هوشمند به همراه دارند، برندهای مختلف از جمله ایکیا محصولاتی را در این زمینه ارائه داده است.

نیمکت قابل شارژ با مواد غذایی

نیمکت و میز غذا در محیط های کاری همیشه با حجم بالایی از تکه های مواد غذایی وجود دارد و ایلان ماسک با همکاری ایکیا محصولی را ارائه داده اند که قادر است با این مواد برق تولید کنند. میز غذاخوری هوشمند در فضای کار به مرور مواد غذایی باقی مانده را بازیافت نموده و برق تولید می کند. از برق تولید شده نیز می توان به کمک درگاه usb برای شارژ وسایل استفاده کرد.

مبلمان اداری جدید

 

اتصال مبل هوشمند به اینترنت

انسان امروز علاقه بسیار زیادی به جستجوهای اینترنتی دارد و به همین دلیل دو شرکت sk telecome و Hyundai livert در گروه مبلمانی را ارائه داده اند که امکان اتصال به اینترنت دارد. کاربر پس از نشستن بر روی مبل می تواند به کمک صفحه نمایش لمسی متصل به اینترنت به جستجو در اینترنت بپردازد.

میز کار هوشمندی که تردمیل است

نشستن طولانی مدت پشت میز کار به مرور تاثیر زیادی بر سلامت روح و ذهن و جسم ایجاد می کند. به همین دلیل نوع خاصی از میزهای اداری تولید شده اند که همزمان نقش تردمیل را می تواند ایفا کند. کارمندان می توانند در حین استفاده از این میز، روی تردمیل قدم بزنند و همزمان وضعیت ضربان قلب خود را نیز مشاهده کنند. با توجه به رشد و پیشرفت بسیار سریع تکنولوژی تولید مبلمان اداری هوشمند، بدون شک در چند سال اخیر انقلاب عظیمی در این صنعت رخ خواهد داد. به طوریکه اینترنت اشیا یکی از بخش های جدایی ناپذیر محیط های کاری شده و قطعا نتایج شگفت انگیزی در بهبود روند کار و افزایش کارایی کارمندان دارد.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها