درب های ریلی راهی برای کاهش فضای مرده

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

با پیشرفت شهرها و تکنولوژی و کوچک شدن فضاهای زندگی و … استفاده از مواد و متریال جدید برای طراحی یک دکوراسیون شایسته، بسیار رونق گرفته است. در این نوشته می خواهیم به معرفی و بیان قیمت درب های ریلی بپردازیم.

درب های کشویی

درب‌های کشویی یا درب‌های ریلی از جمله وسایلی هستند که در فضاهای امروزی که جای کمتری برای باز شدن درب‌ها وجود دارد، نقش مؤثری دارند. درب‌های ریلی با مصالح مختلف و در طرح‌ها و نقش‌های متفاوتی تولید شده و با توجه به کاربرد آن در فضاهای مختلف با مصالح متنوعی به کار می‌روند. این نوع درب‌ها برای اولین بار در خاور دور و ژاپن استفاده شد. این درب‌ها از شوجی که کاغذهای ساخته شده از شالی برنج هستند، به وجود آمد.

درب های ریلی شیشه ای علاوه بر این که جای کمتری اشغال می کنند، باعث بزرگتر شدن فضا، جذابیت آن و افزایش میزان نوردهی فضا می گردد.

انواع درب کشویی

درب کشویی شیشه ای دستی

این درب ها معمولاً در فضاهایی به کار می رود که رفت و آمد خیلی زیاد نیست و بیشتر تماشای فضاهای پشت درب مورد نظر است. این نوع درب ها معمولاً به صورت بدون فریم و فریم دار عرضه می گردد.

درب کشویی اتوماتیک

درب های اتوماتیک معمولاً برای فضاهای پر رفت و آمد مانند ورودی ساختمان های اداری، تجاری و… استفاده می شود.

درب آکاردئونی و تاشو

درب های آکاردئونی نیز به عنوان پارتیشن علاوه بر کارآیی بالا، زیبایی خاصی نیز به محیط می بخشند. این درب ها به راحتی قابلیت باز و بسته شدن دارند.

درب تک کشویی پنهان شونده

این نوع درب های کشویی از مدرن ترین درب های کشویی حاضر در بازار است که می تواند با کمترین جای ممکن زیبایی را به فضا منتقل کند.

درب کشویی دوتایی

موارد کاربرد درب های ریلی

شاید بهترین استفاده از این نوع درب را در فضاهای اداری دانست اما دیده می شود که در فضاهای مسکونی و… نیز استفاده های زیادی از این درب ریلی جذاب می شود. از جمله کاربردهای درب های ریلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده در اتاق خواب

از درب های کشویی می توان در اتاق خواب برای جدا کردن فضای کلوزت یا رختکن اتاق خواب از فضای اصلی استفاده نمود.

استفاده در آشپزخانه

با استفاده از درب های ریلی در آشپزخانه می توان انبار و کمدی جذاب داشت. همچنین با استفاده از درب های کشویی می توان دارای دو آشپزخانه ی باز و بسته در خانه بود که این موضوع، مورد علاقه بسیاری از افراد است. با باز کردن درب کشویی می توان قسمت ناهارخوری را به آشپزخانه افزوده و متصل کرد.

سرویس بهداشتی و حمام

یکی از دغدغه های اصلی در طراحی و ساخت این فضاها، فضای مرده ایست که در پشت درب قرار می گیرد. اما استفاده از درب های ریلی و کشویی می تواند راه حلی برای این مشکل باشد. با استفاده از این نوع درب، دیگر قسمت های مختلف حمام و سرویس بهداشتی به ناچار کوچک و منزوی نمی شود. از درب های ریلی که قابلیت های زیادی همچون اضافه شدن هر نوع دستگیره، عبور لوله های فاضلاب از بدنه، امکان کاشی کاری و… را دارند، می توان به عنوان جداساز بین سرویس بهداشتی و حمام نیز استفاده کرد.

نشیمن

در نشیمن و پذیرایی و حتی سایر فضاها که می توان فضایی را بنا بر نیاز به دیگری اضافه کرد، می توان از درب های ریلی استفاده نمود. به عنوان مثال می توان درب ریلی را برای جداسازی اتاق مطالعه و نشیمن استفاده نمود. همچنین از درب های ریلی می توان برای جداسازی پذیرایی و ناهارخوری استفاده کرد. از این نمونه ها در فضاهای مسکونی و اداری و… زیاد به چشم می خورد.

مزایای درب شیشه ای ریلی

از جمله مزایای درب شیشه ای ریلی می توان به اشغال فضای کمتر، زیبایی، قابلیت اجرا بدون فریم و با فریم، عایق حرارتی و صوتی، جلوگیری از ورود گرد و غبار و … اشاره کرد.

قیمت درب های ریلی

شاید یکی از دغدغه ها برای استفاده از این محصولات، قیمت درب های ریلی باشد. اما باید این را دانست که قیمت درب های ریلی نسبت به کیفیتی که ایجاد می کنند، چندان هم گزاف نیست.

قیمت درب های ریلی با توجه به جنس، کاربرد، ابعاد و اندازه ی آن می تواند متفاوت باشد. همچنین یکی دیگر از مواردی که در تعیین قیمت درب های ریلی مؤثر است، ضخامت درب شیشه ای ریلی است. قیمت درب های ریلی دستی نسبت به درب های ریلی اتوماتیک معمولاً پایین تر است. پایین بودن قیمت درب های ریلی دستی به دلیل عدم وجود موتور در این درب هاست.

شرکت های ارائه دهنده ی این محصولات، قیمت درب های ریلی دستی را بر اساس متراژ مربع محاسبه می کنند. قیمت درب های ریلی با توجه به ویژگی های خاص هر کدام متغیر است. برای آگاهی با قیمت درب های ریلی می توان به سایت ارائه کننده ی این محصول (www.afn-furniture.com) مراجعه کرد یا با آن ها تماس گرفت و قیمت درب های ریلی را جویا شد.

قیمت درب های ریلی شیشه ای دستی با توجه به یراق آلات مورد استفاده ،متراژ پروژه، تعداد دهنه های باز شونده، و … تعیین می گردد.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها