عوامل تاثیر گذار در قیمت انواع پارتیشن اداری

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

با انواع پارتیشن اداری قیمت های آن آشنا شوید!

احتمالا شما نیز به دلایلی از جمله تغییر دکوراسیون داخلی اداره، استفاده بهتر و مفیدتر از فضا و همچنین حفظ بیشتر حریم خصوصی کارمندان در اداره تصمیم به استفاده از یکی از انواع پارتیشن اداری دارید. در این صورت خواندن این مقاله برای شما بسیار مفید خواهد بود تا در صورتی که قصد خرید دارید می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. برای این کار می توانید مقاله ی زیر را دنبال کنید، تا اطلاعات بیشتری درباره قیمت پارتیشن اداری و عوامل تاثیرگذار بر آن بدست آورید.

انواع پارتیشن های اداری

پارتیشن ها به طور کلی به دو دسته پارتیشن تک جداره و دوجداره تقسیم می شود. البته استفاده از هرکدام باید در جای درستی صورت گیرد. البته پارتیشن ها را به انواع دیگری نیز می توان تقسیم بندی کرد. مثلا پارتیشن شیشه ای یا پارتیشن با فریم چوبی و آلومینیومی، از دیگر انواع پارتیشن های اداری هستند. البته بسته به نوع پارتیشن قیمت پارتیشن اداری نیز متفاوت است. در اداره ها اگر هدف جدا کردن کامل دو فضا و اتاق از یک دیگر باشد به طوری که بخواهیم محیط را از هر سر و صدایی عایق کنیم، بهتر است از پارتیشن دو جداره و بلند استفاده کنیم. اما اگر هدف تنها بخش بندی فضای کار باشد، معمولا از پارتیشن تک جداره و کوتاه استفاده می شود تا فضا بزرگتر دیده شده و البته در استفاده از بعضی منابع مانند منابع نور و سیستم های تهویه صرفه جویی شود.

مهم ترین و اصلی ترین کاربرد های پارتیشن

هدف کلی پارتیشن بندی جدا کردن فضا های مختلف است. این تفکیک فضا می تواند برای تفکیک و جداسازی ورودی اداره از دیگر جاها باشد یا برای جداسازی بخش ها و اتاق های مختلف کارمندان از یک دیگر باشد. یا حتی می توان برای از دید خارج کردن قسمت هایی از فضا از آن استفاده کرد. دیگر کاربرد پارتیشن بندی ایجاد یک دکوراسیون داخلی اداره یا فضا می باشد. در اداره بسته به نوع هدف، جنس استفاده شده در پارتیشن بندی و نیز قیمت پارتیشن بندی اداری متفاوت می شود.

تاثیرگذارترین عوامل بر قیمت پارتیشن ها

عوامل مختلف بسیاری هستند که در قیمت پارتیشن اداری تاثیر گذارند. از جمله میزان فضا و متراژ محل کار یکی از پارامتر های تاثیر گذار در قیمت پارتیشن اداری می باشد. همانطور که میدانید قیمت پارتیشن اداری بر حسب متر مربع محاسبه می شود. عامل دیگر که تأثیر بسزایی در قیمت پارتیشن اداری دارد، جنس و نوع پارتیشن است. برای مثال قیمت پارتیشن اداری تک جداره بسیار ارزان تر از قیمت پارتیشن دو جداره می باشد. البته عوامل دیگری نیز در قیمت پارتیشن اداری مؤثر هستند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم: عایق بودن در برابر گرد و خاک، عایق بودن در برابر گرما و سرما، عایق بودن در برابر صدا، قابلیت جا به جایی و متحرک بودن، زیبایی و جنس مصالح به کار رفته در آن و مقاومت در برابر رطوبت از دیگر پارامتر هایی می باشند که در کیفیت و قیمت پارتیشن اداری دخیل هستند.

قیمت انواع پارتیشن اداری بر اساس جنس پارتیشن

یکی از بسیار عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت پارتیشن اداری در واقع جنس آنها است و اینکه از چه متریال هایی در ساخت آنها استفاده شده باشد. همانطور که میدانید پارتیشن های اداری در فرم ها و جنس های بسیار متنوعی ساخته می شوند که می توانید بر اساس سبک دکوراسیون داخلی اداره و بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید یکی از آنها را انتخاب کنید. به عنوان مثال انواع پارتیشن اداری چوبی، انواع پارتیشن اداری شیشه ای و یا انواع پارتیشن اداری آلومینیومی نمونه هایی از پارتیشن های اداری با متریال های مختلف می باشند. همچنین ممکن است در ساخت پارتیشن اداری از چند متریال مختلف به صورت ترکیبی نیز استفاده شده باشد. هر کدام از متریال های مختلف و یا ترکیبی از آنها و همچنین میزان مرغوبیت این متریال ها تاثیر مستقیمی بر روی قیمت مبلمان اداری دارد.

قیمت پارتیشن اداری بر اساس مدل های مختلف پارتیشن

پارتیشن های اداری در انواع مدل های مختلف ساخته می شوند که هم از نظر عملکرد و هم از نظر طراحی و زیبایی با یکدیگر متفاوت هستند. به عنوان مثال انواع پارتیشن اداری متحرک، انواع پارتیشن اداری ثابت، انواع پارتیشن اداری دوجداره و یا تک جداره، انواع پارتیشن اداری مدرن و همچنین انواع پارتیشن اداری با طراحی و دیتیل بالا مثال های از مدل های متنوع در این پارتیشن ها می باشد که انتخاب هر یک از آنها تاثیر بسیار زیادی بر روی قیمت پارتیشن اداری خواهد داشت. بهتر است این نکته را نیز بدانید که میزان سختی نصب پارتیشن بر اساس مدلی که انتخاب می کنید هم یکی دیگر از عواملی است که بر روی قیمت نهایی تاثیر زیادی می گذارد.

ابعاد پارتیشن و مساحت فضای اداره و تاثیر بر قیمت آن

یکی دیگر از عوامل بسیار تاثیرگذار در قیمت پارتیشن اداری در واقع ابعاد پارتیشنی است که در نهایت انتخاب می کنید. پارتیشن اداری می تواند ضخامت های مختلفی داشته باشد. همچنین ممکن است در ارتفاع های مختلفی مانند ارتفاع کامل تا سقف و یا ارتفاع های کمتری سفارش داده شود. این تغییرات در ضخامت و ارتفاع پارتیشن، به طور مستقیم بر روی قیمت پارتیشن اداری تاثیر می گذارند. علاوه بر اینها، مساحت فضای اداره و اینکه قرار است به چه مقدار از پارتیشن بندی در فضای اداره استفاده شود نیز یکی دیگر از عوامل بسیار تاثیرگذار بر قیمت پارتیشن اداری است. بنابراین توصیه می شود که پیش از انتخاب نوع و مدل پارتیشن، درباره ابعاد و اندازه ای که قرار است پارتیشن سفارش دهید مطمئن شوید تا بتوانید قیمت نهایی را برای هر کدام از انواع پارتیشن ها محاسبه کنید و راحت تر تصمیم بگیرید.

ضرورت ها و مزایای استفاده از پارتیشن اداری

ضرورت اصلی استفاده از پارتیشن اداری در ایزوله کردن کارمندان از چیزهایی است که ممکن است تمرکز آن ها بر روی کار را به هم بزند. برای مثال صدا ها و یا تحرک افراد در اداره از جمله این موارد می باشد. پارتیشن اداری مزایایی نیز دارد، از جمله این که سرعت ساخت و نصب آن بسیار بالا است و فضای زیادی را نیز اشغال نمی کند. البته این خود می تواند یک ضرورت نیز محسوب شود. چرا که در گذشته به دلایل زیاد از جمله استیجاری بودن ملک، امکان اضافه کردن دیوار وجود نداشت. یا هزینه های آن بسیار بود. اما امروزه با وجود استیجاری بودن ملک شما به راحتی می توانید پارتیشن اداری خود را با دکوراسیون هماهنگ داخلی نصب کنید. گذشته از این ها قیمت پارتیشن اداری نسبت به ساخت دیوار بسیار ارزان تر است. از طرف دیگر پارتیشن اداری قابلیت استفاده مجدد و تغییر شکل دارد.

نکات مهم در انتخاب و خرید پارتیشن اداری

قبل از سفارش و خرید پارتیشن اداری باید به نکاتی توجه کنید که قطعا توجه به این نکات هزینه پارتیشن بندی اداره و شرکت شما را کاهش می دهد و می توانید پارتیشن ارزان تهیه کنید. اول از همه شما می بایست نیاز سنجی کنید. این بدان معنا است که بدانید می خواهید فضای کارتان را به چند بخش تقسیم کنید و چه مقدار پارتیشن نیاز دارید. مرحله بعد انتخاب نوع پارتیشن است. آیا می خواهید محیط کار کارمندان به طور کامل از یک دیگر جدا شود یا تنها می خواهید یک عایق دید بین هر کدام ایجاد کنید؟
باید بدانید کارمندانتان برای کار نیاز به تمرکز زیاد دارند یا اینکه صدا آن ها را اذیت می کند یا خیر. البته شاید خودتان می خواهید در منابع انرژی مانند برق و سیستم تهویه صرفه جویی کنید یا می خواهید این امکانات را برای هر کارمند به تنهایی اختصاص دهید. پس از به نتیجه رسیدن در مورد این مسائل و انتخاب نوع و جنس پارتیشن، می توانید رنگ مورد علاقه و طرح دلخواه خود را انتخاب کرده و سفارش دهید. برای خرید انواع تجهیزات و محصولات اداری می توانید با کارشناسان شرکت مبلمان اداری آفن تماس اصل فرمایید.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها