انتخاب مبلمان اداری مدرن بهتر است یا کلاسیک؟

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

تفاوت مبلمان اداری مدرن و کلاسیک

انتخاب مبلمان اداری یکی از انتخاب های سخت و گیج کننده است. از آنجایی که تنوع سبک محصولات زیاد است و مبلمان انتخاب شده باید با هم و با دکوراسیون شرکت همخوانی داشته باشد. برخی هم در انتخاب سبک مدرن یا کلاسیک مردد هستند. اغلب ما، بار‌ها دیده‌ ایم که افراد درخانه‌های خود تلفیقی نازیبا و نامتناسب ازدو سبک (سنتی با مدرن) یا ( کلاسیک با مدرن) را به کار می‌برند، بدون اینکه تعریف درستی از سبک‌ها و نحوه تلفیق درست آن‌ ها با یکدیگر داشته باشند.
در این مطلب قصد داریم در انتخاب مبلمان اداری برای محل کارتان نکاتی را بگوییم تا راحت تر سبک مبلمان اداری تان را انتخاب کنید.
هر فرد با توجه به گرایش های روانی و تمایلات شخصی خود همچنین محیط جامعه ای که در آن رشد کرده و مدارج تحصیلی یا کاری خود می توان سلیقه های متفاوتی در انتخاب سبک های دکوراسیون و مبلمان اداری داشته باشد. البته بعضی اوقات نمی توان گفت که فرد کاملا یک سبک مدرن و یا کلاسیک را می پسندد. اگر نگاهی به دفتر کار بعضی از مدیران داشته باشیم گاهی اوقات با صحنه های عجیبی روبرو خواهیم شد. به نحوی که فرد ناظر نمی تواند بگوید که دفتر مدیر از سبک چیدمان مبلمان اداری مدرن پیروی کرده و یا برعکس کاملا از سبک چیدمان مبلمان اداری کلاسیک! بلکه در بعضی اوقات تلفیقی از هر دو دیده می شود که ممکن است زیبا و یا باعث وجود ناهنجاری های بصری گردد. این مقاله را دنبال کنید تا پاسخ پرسش های خود را درباره انتخاب مبلمان اداری مدرن یا کلاسیک را بیابید.

منظور از مبلمان اداری مدرن چیست؟

مبلمان اداری مدرن یکی از جدیدترین سبک ها در طراحی تجهیزات اداری می باشد که تاثیر مستقیم در چیدمان، ماهیت میز و صندلی اداری دارد. مدرن یعنی نو و سبک مدرن یعنی یک سبک تازه و نو، به طور کلی مبلمان مدرن یعنی وسایلی و تجهیزاتی که به سبک نو و نو طراحی و تولید شده اند.

منظور از مبلمان اداری کلاسیک چیست؟

مبلمان اداری کلاسیک یکی از ظریف ترین انواع مبلمان اداری و تجهیزات اداری می باشند. برخلاف تصور خیلی از افراد که مبلمان کلاسیک را طراحی شلوغ بزرگ می دانند باید گفت که این سبک از مبلمان دارای ظرافت بی نظیری در طراحی هستند البته این ظرافت به معنی ضعیف و شکننده بودن آن ها نیست بلکه در طراحی و زیبایی آن ها است. در طراحی و تولید مبلمان کلاسیک از متریال های خاص و متنوعی استفاده می شود و باید گفت این مبلمان یکی از گران ترین سبک ها و انواع تجهیزات اداری می باشند و جز دسته مبلمان اداری لوکس قرار دارند.

مواردی که باید برای انتخاب مبلمان اداری در نظر داشته باشید!

مهمترین چیزی که باید در انتخاب مبلمان اداری خود در نظر داشته باشید، سلیقه مخاطبانتان است. در واقع محیط اداری باید متناسب با سلیقه و انتخاب مراجعین باشد تا آنجا احساس اعتماد و راحتی با شما داشته باشند. اگر مراجعان شما افراد جوان یا بهروز جامعه هستند از مبلمان مدرن استفاده کنید و اگر آنها افراد فرهنگی یا کهنسالان هستند مبلمان کلاسیک انتخاب بهتری است، چون این افراد کمتر با فضاهای مدرن ارتباط برقرار میکنند.
مبلمان اداری باید با فضا متناسب باشد. اگر محیط اداری شما کوچک است قرار دادن مبلمان کلاسیک در این فضا کار درستی نیست. بهتر است برای فضاهای کوچک از مبلمان اداری مدرن استفاده کنید و بهتر است که دارای رنگهای روشن باشد تا فضا را دلبازتر نشان دهد. به همین ترتیب برای فضاهای نسبتاً بزرگ از مبلمان اداری کلاسیک استفاده کنید. همچنین اگر میخواهید از تلفیق مبلمان مدرن و کلاسیک استفاده کنید پیشنهاد میشود در فضاهای کوچک مبلمان اداری مدرن را سبک غالب در نظر بگیرید و در فضاهای بزرگ مبلمان اداری کلاسیک را سبک غالب بدانید. مبلمان اداری کلاسیک تأثیر بسیار مثبتی در افراد ایجاد میکند، پس اگر قرار است در محل کارتان تصمیمات مهم گرفته شود و قراردادهای مهم بسته شود بهتر است از مبلمان اداری کلاسیک استفاده کنید.
رنگ مبلمان انتخاب شده باید با سایر اجزای اداره همخوانی داشته باشد. از آنجایی که ممکن است شرکتهای مختلف تولید کننده، کد رنگی مشابهی را برای رنگ های غیر یکسان استفاده کنند، پیشنهاد میشود که مبلمان مورد نظر خود را از نزدیک دیده و پس از اطمینان از یکی بودن رنگها اقدام به خرید کنید.

برای انتخاب مبلمان مدرن و کلاسیک باید به چه نکاتی توجه کرد؟

شما برای انتخاب سبک مدرن و کلاسیک باید به نکات مهمی توجه نمایید که به برخی از مهم ترین آن ها پرداخته ایم:

طراحی مبلمان اداری برای افراد مختلف

از آنجایی که افراد شاغل حدود 8 ساعت وقت خود را در محل کار سپری میکنند، طراحی دکوراسیون اداری می تواند تاثیر مثبت یا منفی در بهره وری کارکنان داشته باشد. انتخاب مبلمان اداری برای افراد در هر پست و مقامی تفاوت دارد و باید در این انتخاب دقت داشته باشید که کارمندی که میخواهد از مبلمان استفاده کند، از چه وسایلی بیشتر استفاده میکند. این گونه، کارمند در مبلمان مخصوص خودش احساس راحتی میکند و با آرامش بیشتری کار خود را انجام خواهد داد.
انتخاب میز اداری باید با توجه به نوع استفاده شاغلین، موقعیت شغلی و سطح آنها انجام گیرد. بهتر است میزهای اداری دارای کشو و قفسه باشند تا از بی نظمی و بهم ریختگی جلوگیری شود. ابعاد میز باید به گونه ای باشد که کارمند فضای کافی برای انجام کار و قرار دادن وسایل را داشته باشد. به دلیل طولانی بودن مدت زمان کاری، باید از مبلمان ارگونومیک استفاده شود.

طراحی مبلمان اداری و تأثیر آن در بهره وری

اگر میز و صندلی های استفاده شده برای کارمندان به قدر کافی راحت نباشد یا آنها را برای کار دچار مشکل کند، مثلا ارتفاع میز بلند باشد، آنها به زودی خسته و کلافه میشوند و ممکن است برای دقایقی از پشت میز خود بلند شوند تا خستگی و گرفتگی عضلات خود را برطرف کنند که این زمان از دست رفته، بسیار بازدهی اداره شما را پایین خواهد آورد و ممکن است مراجعان را ناراحت کند.
طرح و چیدمان مبلمان اداری تأثیر زیادی در روابط بیشتر بین کارمندان و افزایش کارایی و بهره وری میشود، به شرطی که اصولی را رعایت کنید. برای مثال، در شرکتهایی با مدل طراحی open office از پارتیشن های بلند و کامل استفاده نمی کنند و به جای آنها از پارتیشنهای دوجداره شیشه ای استفاده میکنند. گرچه با رعایت این نکات میتوانید مبلمان اداری دلخواه خود را انتخاب کنید و دکوراسیون اداره خود را بچینید، اما در نهایت ما به شما پیشنهاد میکنیم برای طراحی دکوراسیون و مبلمان اداری خود از یک فرد متخصص در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی اداری استفاده کنید تا دکوراسیون اداری شما اصولی تر باشد.

مشتریان شما و انتخاب سبک مبلمان اداری

اگر مشتریان شما افرادی هستند که فرهنگی یا میانسال به شمار می روند و یا در حیطه فرهنگ و رسوم کشور ارتباط کاری شما شکل می گیرد پس بهتر است از چیدمان مبلمان اداری کلاسیک برای دفتر خود در نظر بگیرید اما اگر مشتریان شما عموما از دسته مشتریان جوان هستند و البته مشتریان بروزی می باشند پس یقین داشته باشید که باید یک دفتر کار سبک اداری مدرن برای خود در نظر بگیرید زیرا این سبک از دیگر سبکها(کلاسیک) برای شما مناسب تر است.

در نظر گرفتن روحیه فردی خودتان و پرسنل تان

یقینا هیچ فردی که عاشق آثار مدرن است نمی تواند در یک محیط کار که با مبلمان اداری کلاسیک تزئین شده است ارتباط خوبی برقرار کند و در بلند مدت روی کارایی فرد تاثیر خواهد داشت و همچنین برعکس این موضوع نیز صادق است. بنابراین اگر قصد دارید ک دفتر نوساز خود را تجهیز نمایید بهتر است از دیدگاه همکاران خود و سلایق آنها نیز مطلع شوید.

ابعاد و اندازه محیط اداری شما

اما در یک پیشنهاد ویژه به شما توصیه می کنیم اگر محل کارتان کوچک متراژ یعنی زیر ۱۰۰ مترمربع است و می خواهید از تلفیق دو سبک کلاسیک و مدرن استفاده کنید، حتما سبک غالب برای دکور محل کار خود را مدرن انتخاب کنید چرا که سبک مدرن نسبت به دیگر سبک ها به خصوص سبک کلاسیک خلوتی بیشتری دارد و با مساحت و محیط شرکت های کوچک متراژ همخوان تر است. برای استفاده از سبک کلاسیک به عنوان سبک غالب دکوراسیون به فضاهای بزرگ تر نیاز داریم.

مقایسه قیمت سبک های مبلمان اداری

این جمله که قیمت مبلمان کلاسیک بیشتر از قیمت مبلمان مدرن است، همیشه درست نیست؛ در واقع قیمت بستگی به نوع انتخاب شما از لحاظ طرح، جنس، رنگ، کارایی و برند شرکتی که از آن خرید میکنید، دارد؛ اما در مجموع قیمت مبلمان اداری کلاسیک معمولاً از نوع مدرن آنها بیشتر میشود.

کدام یک بهتر می باشد؟ مبلمان اداری مدرن یا کلاسیک؟

کدام سبک ایده آل تر است ؟ سبک مدرن یا کلاسیک؟ بدین ترتیب نخواهیم توانست پاسخ قطعی به این سوال بدهیم زیرا هیچ کدام از این سبکها نمی تواند بر سبک دیگری برتری داشته باشد این بستگی به نظر شما دارد.
بهتر یا ایده آلتری وجود ندارد! در حقیقت هیچ یک از سبکهای کلاسیک یا مدرن نسبت به هم برتری ندارند. اینکه شما کدام سبک را انتخاب کنید کاملاً بستگی به خودتان دارد که میتوانید با در نظر گرفتن شرایط گفته شده مثل اندازه، فضا، بودجه و سلیقه خودتان یک سبک را انتخاب کنید. همچنین شما میتوانید از هر دو سبک مبلمان کلاسیک و مدرن در کنار هم استفاده کنید به شرطی که اصول گفته شده را رعایت کنید تا ترکیبی نامتناسب و نازیبا را ایجاد نکنید.
برای راهنمایی بیشتر در انتخاب مبلمان اداری مدرن یا کلاسیک می توانید با راه های ارتباطی کارشناسان آفن، که در تماس باما سایت قرار دارد ارتباط برقرار کنید.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها