مبلمان اداری و نکات کلیدی که در مورد آن باید بدانید

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

برای انتخاب مبل اداری چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

افراد شاغل به طور متوسط حدود 8 ساعت از وقت خود را روزانه در محل کار سپری می کنند. از این رو طراحی و دکوراسیون محیط کاری می تواند اثر مثبت یا منفی بر روحیه و انگیزه کارکنان داشته باشد. با توجه به این امر باید گفت که انتخاب نوع مبلمان اداری که برای محیط شرکت استفاده می شود می تواند بهره وری کارکنان را تحت تاثیر قرار دهد.
همچنین مبلمان اداری انتخاب شده در آن محیط نخستین چیزی است که توجه هر فردی را جلب خواهد کرد. از آنجایی که تجارت و محیط کاری یکی از مهمترین قسمت ها در زندگی هر فردی است بنابراین، در طراحی و ساخت تجهیزات اداری باید از بهترین امکانات استفاده کرد و همچنین دکوراسیون و چیدمان آن بسیار بر روی نقاط قوت و ضعف فضای کار تاثیر گذار می باشد.
در این مقاله سعی داریم، پس از بررسی اثرات یک دکوراسیون داخلی مناسب بر عملکرد شرکت شما به توضیح ویژگی های یک مبلمان مناسب برای محیط کاری شما بپردازیم و شما را را در انتخاب چنین مبلمانی راهنمایی کنیم. البته باید توجه داشت این انتخاب یک موضوع تخصصی است و برای مشاوره های بیشتر باید به متخصصین طراحی داخلی و دکوراسیون مراجعه کرده و از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید.

اهمیت انتخاب یک مبلمان و دکوراسیون اداری خوب و مناسب

یکی از اصلی ترین ویژگی های یک محیط کاری اداری و رسمی مبلمان اداری آن است که تاثیر فراوانی بر ظاهر و رسمیت شرکت های مختلف دارد. یک مبلمان اداری خوب علاوه بر فراهم کردن آسایش و راحتی کارکنان شرکت و البته مراجعین آن باعث زیبا و رسمی شدن محیط شرکت دارد که همین نکته باعث رونق کاری و افزایش راندمان شرکت های اداری تجاری خواهد شد. همین نکات باعث می شود انتخاب یک مبلمان اداری خوب و مناسب موضوع مهمی برای یک شرکت تجاری اداری باشد تا علاوه بر زینت بخشیدن محیط کاری خود رسمیت شرکت را نیز افزایش دهند. در محیط هایی که نیاز به تفکیک بخش های مختلف وجود دارد پارتیشن هایی از جنس های مختلف هم علاوه بر مبلمان نیاز است که تناسب میان این پارتیشن ها و مبلمان اداری موضوع مهمی است که باید توسط کسانی که از دکوراسیون داخلی سر رشته دارند بررسی و انتخاب شود.

تاثییرات دکوراسیون و مبلمان بر فعالیت و عملکرد شرکت ها

همانطور که گفته شد یک مبلمان اداری خوب علاوه بر افزایش راندمان کاری افراد شرکت می تواند روی مراجعین و میهمانان تاثیر مثبتی بگذارد اما این که ویژگی های یک مبلمان اداری خوب چیست موضوعی است که در این قسمت در ارتباط با آن صحبت خواهیم کرد. اولین نکته برای انتخاب یک مبلمان اداری خوب استحکام و دوام آن است چراکه این لوازم همه روزه مورد استفاده قرار می گیرند و اگر از استحکام خوبی بهره مند نباشند ممکن است زود خراب شوند. شما همچنین باید برای انتخاب این نوع مبلمان به راحتی آن که برای رفاه حال کارکنان و مراجعین بسیار مهم است، رنگ مبلمان که باید با محیط شرکت تناسب داشته باشد و همچنین نوع این مبلمان با توجه به فضایی که در اختیار دارید توجه نمایید.

هزینه و محدودیت های مالی در انتخاب مبلمان شرکت ها

شاید به این نکته فکر کنید که ارزان ترین مبلمان اداری بهترین نوع آن است، اما به دلایلی که در متن گفته شد این کار نه تنها به پرستیژ و موقعیت کاری شما ضربه خواهد زد بلکه با انتخاب یک مبلمان اداری با کیفیت پایین ممکن است هزینه های بیشتری را برای تعمیر و تعویض مبلمان آسیب دیده به دلیل کیفیت پایین متحمل شوید. با انتخاب یک مبلمان اداری با کیفیت و با دوام می توانید با صرف یک هزینه اولیه بیشتر از سایر هزینه های بعدی رهایی یابید. همانطور که گفته شد انتخاب یک مبلمان اداری مناسب برای محیط کاری شما یک کار تخصصی است که باید عوامل و فاکتور های فراوانی برای آن در نظر گرفته شود. از رنگ دیوار های شرکت گرفته تا فضای در دسترس و تعداد اتاق های موجود در شرکت. انتخاب اشتباه ممکن است به تنگ شدن فضای شرکت، اسیب به سلامتی کارکنان، هدر رفتن سرمایه و در نهایت پایین امدن راندمان کاری شرکت شما منجر شود.

ویژگی های دکوراسیون داخلی محیط های تجاری اداری

سایر لوازمی که به عنوان دکوراسیون داخلی محیط کاری خود تهیه می کنید نیز علاوه بر زیبایی و تناسب باید کیفیت و دوام بالایی داشته باشند و همچنین مناسب با کار کردی که از آن ها انتظار دارید تهیه وانتخاب شوند. به عنوان مثال میز اداری انتخاب شده فضای مشخصی اشغال کنند، دارای تعداد کشوی مناسب برای قرار دادن اسناد و مدارک مربوطه باشند، صندلی ها راحت و استاندارد باشند و همه این موارد با یک دیگر و البته محیط کاری شما تناسب داشته باشند. پیشنهاد می شود انتخاب مبلمان مورد نیاز برای محیط کاری خود را به متخصصان دکوراسیون و طراحی داخلی بسپارید تا علاوه بر در نظر گرفتن موارد ضروری در انتخاب این وسایل موارد تخصصی تر را نیز در نظر بگیرند به شما در انتخاب یک مبلمان اداری زیبا و متناسب با محیط کارتان یاری برسانند.

نکات مهم برای خرید مبلمان اداری مدرن

علاوه بر موارد بالا شما برای خرید و انتخاب مبلمان اداری باید به موارد زیر نیز توجه نمایید:

انتقال هویت

دکوراسیون و نوع مبلمان محیط اداری می تواند بیانگر هویت شرکت باشد بنابراین در انتخاب دکوراسیون باید ماهیت شرکت و نوع فعالیت اصلی شرکت را مدنظر قرار داد. امروزه مبلمان اداری در طرح و سبک های مختلف عرضه می شوند که مدیران می توانند بر اساس هویتی که میخواهند در ذهن کارکنان ایجاد کنند از میان سبک های سنتی و مدرن، طرح مورد نظر خود را انتخاب کنند. علاوه بر این نباید حضور مشتریان و مخاطبان شرکت را نادیده گرفت و در صورت مراجعه حضوری مشتری باید مبلمان شرکت با توجه به این موضوع طراحی شوند تا در عین ارائه خدمات مناسب به مشتریان، دید مثبتی در مخاطب ایجاد کنند.

ارگونومی و کیفیت

به دلیل طولانی بودن زمانی که کارکنان در محیط کاری سپری می کنند، باید مبلمانی انتخاب شود که اصول طراحی ارگونومیک در آنها رعایت شده باشد. انتخاب صحیح و دقیق مبلمان اداری علاوه بر ایجاد جذابیت در محیط می تواند در حفظ سلامت جسمی کارکنان نیز تاثیر بگذارد. از آنجا که مبلمان اداری مدت زمان زیادی در طول روز مورد استفاده قرار می گیرند، در خرید مبلمان اداری نباید کیفیت را فدای قیمت کرد.

توجه به فضای محیط اداری

یکی از نکات کلیدی در انتخاب مبلمان، توجه به ابعاد فضا و نحوه چیدمان مبلمان در این فضا است. در زمان انتخاب مبلمان اداری باید میزان فضایی که برای اینکار اختصاص داده شده است و میزان فضایی که این مبلمان اشغال می کند به طور همزمان در نظر گرفته شوند. میز و صندلی در دفتر کار باید به نحوی چیده شوند که حرکت کارکنان در محیط به راحتی انجام شود.

همخوانی دکوراسیون داخلی با مبلمان

رنگ و طرح مبلمان شرکت باید هماهنگ با دیگر اجزای دکوراسیون دفتر انتخاب شود. از آنجایی که ممکن است تولید کننده های مختلف کد رنگی مشابه ای را برای رنگ های غیر یکسان استفاده کنند، بهتر است برای اطمینان از رنگ مبلمان مورد نظر، نمونه مدل از نزدیک دیده و سپس خریداری شود.

خرید مبلمان اداری ارزان و با کیفیت

شرکت مبلمان اداری آفن به عنوان یکی از شرکت های مطرح در زمینه تولید مبلمان اداری، محصولات متنوع و با کیفیتی را در اختیار شرکت ها قرار می دهد. از جمله محصولات این شرکت در این زمینه می توان به انواع میزهای اداری، میز کارشناسی، میز کنفرانس، میز مدیریت و میز گروهی اشاره کرد. میزهای اداری آذران فضانما با ابعاد و طراحی استاندارد و طرح و رنگ های متنوع، امکان ایجاد محیط کاری پویا و زیبا را برای کارفرمایان فراهم کرده است.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها