عوامل تاثیر گذار در قیمت مبلمان اداری

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

در این مقاله قصد داریم تا درباره عوامل تاثیرگذار در قیمت مبلمان اداری صحبت کنیم. شاید تصور کنید که این موضوع اهمیت خاصی ندارد، اما باید این نکته را یادآور شویم که شما در هنگام خرید یک مبلمان اداری باید بدانید چه چیزی نیاز دارید و حدود قیمت آن چگونه است، تا بتوانید بهترین و به صرفه ترین انتخاب را داشته باشید.

عوامل موثر در قیمت مبلمان اداری

مبلمان اداری یکی از تجهیزات ضروری در هر اداره و سازمان می باشد. به همین دلیل به راحتی نمی توان از خرید آن چشم پوشی کرد. اما نکته ای که در این مورد از اهمیت بالایی برخوردار است و می توان تاثیر بسیار زیادی در قدرت خرید شما داشته باشد، در واقع قیمت مبلمان اداری است. طبیعتا هرچه قیمت گذاری مبلمان اداری بهتر و مناسب تر باشد، شما می توانید جنس بهتری را خریداری کنید و از آن استفاده نمایید. اما سوالی که در این جا مطرح می شود، این است که چه عواملی می توانند در قیمت مبلمان اداری تاثیرگذار باشند؟ در پاسخ به این سوال باید عرض کنیم که عواملی که نقش موثری در این قیمت گذاری دارند، بسیار زیاد هستند و به راحتی نمی توان درباره همه آنها صحبت کرد. اما اگر بخواهیم به چند مورد از آنها اشاره کنیم، بهتر است از عواملی مانند ابعاد و سایز مبلمان اداری، جنس مبلمان، زیبایی، نوع کاربری، سبک ساخت و کیفیت مواد اولیه نام ببریم. در ادامه دقیق تر درباره هر یک از این موارد صحبت خواهیم کرد.

ابعاد و فضای اشغال شده توسط مبلمان اداری

در هنگام خرید یک مبلمان اداری، اولین چیزی که باعث افزایش قیمت یک محصول می شود، ابعاد و سایز آن است که این موضوع کاملا طبیعی است؛ چرا که هر چه سایز یک میز یا دیگر مبلمان اداری بیشتر باشد، باید از مواد اولیه بیشتری در ساخت آن استفاده نمود و این خود هزینه های اولیه ساخت را افزایش می دهد که تاثیر مستقیمی در قیمت تمام شده محصول خواهد گذاشت. البته نباید به این معیار به تنهایی متکی بود. عوامل دیگری نیز هستند که در هزینه مبلمان اداری تاثیرگذار می باشند و چه بسا که شما بتوانید مبلمان اداری را پیدا کنید که ابعاد بزرگتری داشته باشد اما قیمت ارزان تری داشته باشد. پس باید این نکته را در نظر داشته باشیم که ابعاد مبلمان اداری تنها یکی از معیارهای مهم در قیمت مبلمان اداری است و نباید به آن اکتفا کرد.

جنس مواد اولیه ساخت مبلمان اداری

دیگر عاملی که در قیمت مبلمان اداری می تواند نقش بسیار زیادی داشته باشد، جنس مواد اولیه است. برای مثال شما ممکن است میزی را با ابعاد کوچکتر اما با جنس مرغوب تر به همان قیمت میز بزرگ بخرید. پس جنس مبلمان اداری نیز می تواند عامل بسیار تاثیرگذاری در قیمت مبلمان اداری باشد. معمولا از بین مواد اولیه مختلف بیشتر از چوب و mdf برای ساخت مبلمان اداری استفاده می شود و البته قیمت بالاتری نسبت به سایز مبلمان اداری دارند. در برخی موارد نیز می توان از فلز یا شیشه برای ساخت مبلمان اداری استفاده نمود. حتی در بین مبلمان های اداری که از چوب ساخته شده اند، اختلاف قیمت وجود دارد. قیمت مبلمان اداری که از mdf ساخته شده اند شاید از دیگر انواع چوب بیشتر باشد. پس در این جا به این نکته مهم می رسیم که جنس مواد اولیه استفاده شده نیز می تواند نقش بسیار پر رنگی در قیمت مبلمان اداری داشته باشد.

نوع کاربری و سبک ساخت مبلمان اداری

از دیگر معیارهایی که باید در هنگام خرید مبلمان اداری به آن توجه داشته باشیم، نوع کاربری و سبک ساخت مبلمان اداری است. برای مثال آیا شما قصد دارید یک میز کنفرانس خریداری کنید یا یک میز مدیریت یا حتی یک صندلی؟ آیا شما می خواهید در طراحی میز کنفرانس از سبک مدرن استفاده شده باشد یا کلاسیک؟ همان طور که مستحضر هستید انتخاب هر یک از این موارد می تواند در قیمت مبلمان اداری بسیار تاثیرگذار باشد. البته سبک ساخت معیاری است که می توان از آن کمی چشم پوشی کرد.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها