ابعاد و ارتفاع استاندارد مبلمان اداری

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

آشنایی با ابعاد و ارتفاع مناسب میز کار اداری

ابعاد استاندارد میز اداری، میز اداری و صندلی اداری از عناصر مهم در محیط کار است، زیرا افراد به طور مداوم با آن ها سر و کار دارند. با توجه به اینکه انواع مختلفی از میز اداری مانند میز اداری مدرن، میز مدیریت و کنفرانس، میز مدیریت ام دی اف، میز و صندلی اداری دست دوم وجود دارد، قیمت میزهای اداری نیز با توجه به جنس و نوع کاربری آن ها متفاوت است در رابطه با صندلی کارمندی هم به همین شکل است صندلی اداری دست دوم، صندلی اداری ارزان، صندلی اداری طبی، صندلی کارمندی انواع مختلفی از صندلی هستند. قیمت صندلی اداری نیز مانند میز اداری با توجه به جنس و طرح متفاوت است. به همین دلیل مهم است که هم راحت و زیبا باشند و هم از استانداردهای لازم برخوردار باشند تا کمترین آسیب را به بدن استفاده‌ کننده وارد کنند. علم مهندسی انسان یا استانداردهای هندسی و اندازه صندلی و میز اداری یا ارگونومی برای طراحی وسایل و ابزار مورد نیاز زندگی و کار استفاده می‌شود و در استاندارد های طراحی میز و صندلی اداری نیز کاربرد دارد. استانداردهایی برای میز و صندلی وجود دارند که خوب است در زمان خرید این وسایل آن ها را مد نظر داشته باشید. خیلی از ما تجربه درد در شانه، دست و گردن را داشته ‌ایم. ممکن است بتوان با چند تغییر جزئی در وضعیت نشستن یا ایجاد تغییرات در ارتفاع و ابعاد و اندازه میز اداری و ابعاد صندلی اداری یا درکل تعویض آن ها این موارد را رفع کرد.در زمان خرید میز و صندلی اداری به ابعاد و ارتفاع استاندارد مبلمان اداری آن توجه نمایید. شما زمان زیادی از روز را در محیط اداری هستید اگر میز و صندلی استاندارد های لازم را نداشته باشد، در طولانی مدت باعث آسیب در بدن شما خواهد شد. ابعاد و ارتفاع میز کار اداری و استاندارد های لازم برای خرید انواع میز و صندلی اداری و ابعاد استاندارد مبلمان اداری نکات مهمی است که باید به آن توجه نماییم. ابعاد و ارتفاع میز کار اداری یکی از مهم ترین نکاتی است که در هنگام خرید باید به آن توجه نماییم. در این مقاله ارتفاع انواع میز کارمندی، مدیریتی، کارشناسی، کانتر، منشی و… را بررسی می کنیم.

مشخصات میز و صندلی اداری استاندارد

میز اداری و صندلی اداری از عناصر مهم در محیط کار است، زیرا افراد به طور مداوم با آن ها سر و کار دارند. با توجه به اینکه انواع مختلفی از میز اداری مانند میز اداری مدرن، میز مدیریت و کنفرانس، میز مدیریت ام دی اف، میز اداری دست دوم وجود دارد، قیمت میزهای اداری نیز با توجه به جنس و نوع کاربری آن ها متفاوت است در رابطه با صندلی کارمندی هم به همین شکل است صندلی اداری دست دوم، صندلی اداری ارزان، صندلی اداری طبی ، صندلی کارمندی انواع مختلفی از صندلی هستند قیمت صندلی اداری نیز مانند میز اداری با توجه به جنس و طرح متفاوت است. به همین دلیل مهم است که هم راحت و زیبا باشند و هم از استاندارد های لازم برخوردار باشند تا کمترین آسیب را به بدن استفاده‌ کننده وارد کنند. علم مهندسی انسان یا ارگونومی برای طراحی وسایل و ابزار مورد نیاز زندگی و کار استفاده می ‌شود و در طراحی میز و صندلی اداری استاندارد نیز کاربرد دارد. استانداردهایی برای میز و صندلی وجود دارند که خوب است در زمان خرید این وسایل آن ها را مد نظر داشته باشید. اندازه استاندارد صندلی مهم می باشد زیرا خیلی از ما تجربه درد در شانه، دست و گردن را داشته ‌ایم. ممکن است بتوان با چند تغییر جزئی در وضعیت نشستن یا ایجاد تغییرات در ارتفاع میز و صندلی یا در کل تعویض آن ها این موارد را رفع کرد.

ابعاد و ارتفاع استاندارد میز و صندلی مطالعه

استاندارد ارتفاع میز تحریر؛ هر میز اداری دارای ابعاد و ارتفاع استانداردی می باشد که در هنگام خرید باید به آن توجه نمایید. طول میز مطالعه بین 70 تا 150 سانتیمتر می باشد. عمق صفحه میز مطالعه بین 60 تا 70 سانتیمتر است. ارتفاع میز مطالعه از زمین عددی ما بین 73 تا 77 سانتی متر می باشد. همچنین اگر پایه یا چرخ برای میز در نظر دارید باید ارتفاع چرخ و پایه را نیز به ارتفاع کل نیز اضافه نمایید. ضخامت مناسب صفحه میز مطالعه 16 میلی متر می باشد این اندازه حداقلی است و شما می توانید در صورت تمایل آن این عدد را دوبل کنید و ضخامت آن را به 32 افزایش دهید. ارتفاع استاندارد صندلی کامپیوتر با توجه به میز باید تعیین شود. به طور کلی ابعاد استاندارد میز مطالعه اداری به شرح زیر است:

  • طول میز مطالعه: 70- 150 سانتی متر
  • عرض میز مطالعه: 60 – 75 سانتی متر
  • ارتفاع میز مطالعه: 73 – 77 سانتی متر

البته باید بدانید ابعاد میز کارمندی بر اساس جثه افراد تعیین می گردد و باید مدلی را انتخاب نمایید که در هنگام نشستن به شانه ها و دست های شما فشاری وارد نشود. میز مطالعه وقتی ارتفاع استاندارد داشته باشد، شما وقتی پشت آن می نشینید و دست ها رو روی میز قرار می دهید، فشار اضافی به بدن شما وارد نمی شود و مچ و آرنج شما در امتداد هم قرار می گیرند و یک زاویه 110 را ایجاد می کنند. در صورتی که ارتفاع میز از استاندارد کوتاه تر باشد دست ها به سمت پایین آویزان می شود و در نتیجه سر و گردن شما در وضعیت بدی قرار می گیرد. همچنین اگر بیشتر از ارتفاع استاندارد باشد باعث درد کتف و شانه می گردد. استفاده از صندلی های ارگونومیک کارمندی می تواند یک گزینه خوب برای شما باشد. این صندلی های خود به صورت کاملا استاندارد طراحی و ساخته شده اند و قابلیت تنظیم ارتفاع دارند که برای همه افراد مناسب است.

ابعاد و ارتفاع استاندارد میز کارمندی

ارتفاع و ابعاد استاندارد میز کارمندی از زمین بین 75 تا 88 سانتی متر می باشد. برخی از میز ها قابلیت تنظیم ارتفاع دارند تا کارمندان بتوانند براساس جثه و قد خود ارتفاع آن را تنظیم کنند. طول میز کارشناسی 90 تا 250 سانتی متر است که البته این ابعاد با توجه به نوع استفاده متغیر می باشد. به طول کلی ابعاد استاندارد میز کارشناسی به شرح زیر است:

  • حداقل طول برای میز کارمندی 120 سانتیمتر
  • حداقل عرض میز کارشناسی 80 سانتیمتر
  • حداقل طول میز کارمندی 160 سانتی متر

ابعاد و ارتفاع استاندارد میز منشی

گاهی شما شرایط تعویض میز های ندارید ولی باید برای دست یافتن به ارتفاع میز ایده آل منشی خود تلاش نمایید. در صورتی که ارتفاع میز شما کم می باشد بهتر است پایه ها که با پایه هایی که قابلیت تنظیم ارتفاع دارند، تعویض شوند. نکته دیگر استفاده از صندلی ارگونومیک می باشد که شما با جایگزین کردن آن به جای صندلی های معمولی می توانید به ارتفاع استاندارد برای همه افراد دست یابید. در صورت بالا بردن ارتفاع صندلی، حتما از زیر پایی های طبی متحرک استفاده نمایید تا پا ها در وضعیت صحیحی قرار گیرند و آسیبی به کمر و گردن شما وارد نشود بنابراین ابعاد استاندارد میز منشی بسیار مهم می باشد.

ابعاد و ارتفاع استاندارد میز مدیریت

ابعاد استاندارد میز مدیریت؛ همان طور که می داینم میز های مدیریت دارای انواع متنوعی می باشند. نکته ای که باید بدانید این است که این میز ها نباید زیاد بلند و مرتع باشند زیرا دسترسی به وسایل بسیار سخت می شود همچنین اگر میز زیاد هم کوتاه باشد، کاربر مجبور می شود روی میز خم شود که منجر به مشکلات و بیماری های جسمانی می گردد. برای خرید میز مدیریت توجه داشته باشید که ابعاد میز باید هماهنگ با فردی که پشت میز می نشیند طراحی شود و قسمت لبه جلویی میز از پهنای مناسبی برخوردار باشد. همچنین دارا بودن عمق مناسب و استاندارد از دیگر اولویت های است که باید به آن توجه نمایید. میز و صندلی مدیریتی یکی از مهم ترین تجهیزات یک محیط اداری محسوب می شود که باید در خرید آن دقت لازم را داشته باشیم. به طور کلی ابعاد میز مدیریتی و ابعاد میز مدیریت ال شکل به شرح زیر است:

  • طول میز مدیریت بین 160 سانتیمتر تا 3 متر
  • عرض میز مدیریت از 80 سانتیمتر تا 1.5 متر
  • ارتفاع میز مدیریت بین 70 تا 160 سانتیمتر

ابعاد و ارتفاع استاندارد میز کار گروهی

به دلیل محدود بودن محیط های کاری میزهای کارگروهی یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین محصولات و تجهیزات اداری می باشد. این میزها با توجه به تعداد کاربران و محیط اداری محدود طراحی و تولید می شوند. این میز ها به گونه ای طراحی می شوند که از حداقل فضا، حداکثر استفاده را داشته باشند. البته این میز ها باید به صورت سفارشی طراحی شوند و بعضی از میز ها 4 نفر و حتی تا 8 نفر هم موجود می باشد. ابعاد و ارتفاع استاندارد میز کار گروهی به شرح زیر است:

  • طول استاندارد میز کارگروهی 140 سانتی متر
  • عرض استاندارد میز گروهی 60 سانتی متر
  • ارتفاع استاندارد میز کارگروهی 75 سانتی متر

ابعاد و ارتفاع استاندارد میز کانتر یا پیشخوان اداری

بهترین ابعاد و ارتفاع استاندارد میز پیشخوان اداری زمانی مشخص می شود که کارمند هنگام نشستن پشت میز فضای کافی برای انجام فعالیت ها و کار خود داشته باشد و ارتفاع مناسب، ارتفاعی است که در هنگام کار احساس درد و ناراحتی در عضلات و مفصل ها نداشته باشد. میز کانتر اداری در ابعاد، طرح، رنگ و ارتفاع متنوعی طراحی و تولید می شوند و شما می توانید آنها را به صورت سفارشی به تیم آفن سفارش دهید. به طور کلی ابعاد و ارتفاع میز رسپشن به شرح زیر می باشد:

  • طول استاندارد میز کانتر اداری 180 سانتی متر
  • عرض استاندارد میز کانتر اداری 140 سانتی متر
  • ارتفاع استاندارد میز پیشخوان اداری 75 سانتی متر
  • ارتفاع استاندارد پیشانی میز کانتر اداری 90 تا 150 سانتی متر

ابعاد و ارتفاع استاندارد میز کنفرانس و صندلی کنفرانس

ابعاد استاندارد میز کنفرانس، همان طور که میدانیم میز کنفرانس یکی از مهم ترین تجهیزات و اجزای محیط اداری می باشد که باید با توجه به محیط خود آن را انتخاب و خریداری نماییم. میز های کنفرانس اکثرا به صورت مستطیل و بیضی طراحی و تولید می شوند. همچنین شما باید ارتفاع میز کنفرانس را با توجه به صندلی کنفرانس انتخابی خود، سفارش دهید. معمولا اندازه میز کنفرانس از 2 متر و حتی بیشتر است که بنا به خواست مشتری طراحی و تولید می گردد.
ابعاد میز کنفرانس رابطه مستقیم با حداکثر افرادی که میخواهند پشت آن بنشینند، دارند. البته با توجه به اینکه این میز متناسب با محیط شرکت ها تعیین می شود، بدست آورن این ابعاد استاندارد شاید کار ساده نباشد. معمولا طول دست صندلی کنفرانس بین 55 تا 60 سانتیمتر است. فاصله بین صندلی ها باید 10 سانتیمتر باشد تا صندلی ها با هم برخورداری نداشته باشند. ابعاد استاندارد برای هر دو نفر که پشت میز قرار می گیرند باید بین 125 تا 130 سانتیمتر باشد. حداقل عرض برای یک گفتگوی مناسب 90 سانتیمتر است. به طور کلی انتخاب و دستیابی به ارتفاع و ابعاد مناسب و استاندارد میز کنفرانس به صورت سفارشی است و شما می توانید آن را به تیم آفن سفارش دهید تا بهترین میز کنفرانس را برای شما طراحی و تولید کنند.

نکات مهم برای خرید میز و صندلی استاندارد

مهم ترین نکات برای خرید میز استاندارد و بررسی ابعاد استاندارد صندلی اداری به شرح زیر است:

  • میز بهتر است در حالت معمول دست‌ کم نصف قد فرد ارتفاع داشته باشد.
    صندلی که فرد استفاده می ‌کند بسته به نوع کاربری آن دارد، ولی در حالت معمول باید حداقل یک سوم قد شخص ارتفاع داشته باشد.
  • کفی صندلی شیب ۱5-۱0 درجه رو به جلو داشته باشد که با استفاده از یک بالشت می ‌توان از سر خوردن فرد جلوگیری کرد.
  • سطح میزی که استفاده می‌ کنید باید نسبت به سطح افقی و همچنین به طرف فرد شیب ۱5-۱0 درجه‌ ای داشته باشد.
  • انحنای پشتی صندلی باید گودی کمر را در زمان تکیه دادن پر کند. در صورتی که پشتی صندلی صاف باشد، می‌ توان برای حفظ گودی کمر از یک بالشت استفاده كرد.
  • کفی و پشتی صندلی باید جنس مناسبی داشته باشند تا کمتر موجب تعریق شخص شوند.
  • پشتی صندلی برای افرادی که کارشان نوشتنی است، باید کمی رو به جلو با زاویه‌ 80 درجه باشد. برعکس، صندلی که باید برای افرادی که با رایانه کار می‌ کنند در نظر گرفته شود، بهتر است با زاویه 110 درجه به سمت عقب خمیدگی داشته باشد.
  • افرادی که نیاز به نشستن و ایستادن مکرر دارند، بهتر است از صندلی ‌های بلند استفاده کنند.
  • ارتفاع صندلی اداری باید طوری باشد که کف پاها روی سطح زمین قرار ‌گیرند و با زمین زوایه ‌‌‪‌۹۰ درجه تشکیل دهند.
    صندلی ‌هایی كه تكیه‌گاه آن ها متحرك است، فشار زیادی به ستون فقرات وارد می‌كنند و بهتر است از آن ها استفاده نشود.
  • می ‌توانید از دسته ‌های صندلی ‌های دسته ‌دار برای رفع خستگیتان استفاده کنید.
  • استفاده از صندلی ‌های بدون پوشش ابری توصیه نمی ‌شود.
  • عمق و طول کفی صندلی هم اهمیت دارد و باید برابر با فاصله لگن تا زانوهای خم شده فرد باشد.
  • ارتفاع میز اداری باید طوری باشد كه زانوها از سطح زیرین میز فاصله و فضای جابه ‌جایی داشته باشند.
  • ارتفاع میز کار اداری را باید طوری در نظر بگیرید که وقتی بازوها عمود بر سطح میز قرار دارند، آرنج‌ ها نیز در محدوده سطح رویی میز قرار گیرند.
  • ارتفاع صندلی و ارتفاع استاندارد میز اداری باید طوری باشد که در زمان مطالعه سر و گردن بیشتر از 20 درجه به طرف پایین خم نشوند.
  • میز مطالعه باید به صورتی باشد که وقتی فرد دو دستش را روی میز قرار می‌ دهد، کمترین فاصله بین کتاب و چشمان او 40 سانتی‌ متر باشد.
  • ارتفاع صندلی را باید طوری در نظر گرفت که پای شخص به زمین برسد و طوری نباشد که پشت ران‌ ها از کفی صندلی بلند و پاها به طرف داخل شکم جمع شوند.
  • کفی صندلی هم باید نرم باشد، ولی نه اینکه شخص به طور کامل در آن فرو برود.
  • صندلی‌ های قابل تنظیم انتخاب‌ های بسیار مناسبی برای افرادی هستند که زمان زیادی را روی صندلی می ‌نشینند.
  • میز و صندلی شما هر چقدر هم که استاندارهای لازم را داشته باشند و شما هر شغلی که دارید و هر نوع فعالیتی که در پشت میز انجام می ‌دهید، باید مراقب باشید مدت طولانی در یك وضعیت ثابت پشت میز ننشینید. در بدترین حالت دست‌ کم هر یک ساعت یك بار از جای خود بلند شوید و تغییر وضعیت بدهید.
  • ابعاد میز اداری استاندارد و ایعاد صندلی اداری برای انتخاب یک میز و صندلی اداری استاندارد مهم می باشد.
    شرکت مبلمان اداری آفن تولید کننده مبلمان اداری مدرن با رعایت اصول ارگونومی سلامتی را همراه با کارایی بالا برای کارمندان و مدیران به همراه آورده است.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها