طراحی مدور چیست

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

نکاتی درباره طراحی مدور دفترکار

طراحی مدور یکی از انواع طراحی های مدرن برای استفاده ی بهینه از فضا است. اگر اطلاعی از نکاتی درباره طراحی مدور دفترکار داشته باشید، می توانید فضایی شیک، مدرن و بدون هدر رفتگی در محل کار داشته باشید. در طراحی مدور هر شیئی که استفاده می شود دارای طرح خاصی است. در ادامه بیشتر درباره نحوه طراحی مدور توضیح داده می شود.

طراحی مدور چیست؟

طراحی مدور یعنی پیشرفت در انتخاب مواد، ابزار و فضایی که داریم. این بدان معناست که مدولاسیون فضا را به شکل دایره ایی در بیاوریم بدون اینکه فضایی نامنظم داشته باشیم. در ابتدای سال 2014 طراحی مدولار به عنوان یکی از برترین طراحی ها که در فضا می تواند تغییرات بهینه و زیبایی ایجاد کند معرفی شد. طراحی دایره ای یا مدور نیاز به گردش کار نوآورانه در طراحی، دید وسیع و سیستماتیک و همچنین انتخاب روش های خلاقانه و چیدمان جدید دارد.

اگر بخواهید از همان ابتدا فضای کاری و دفترتان را بر پایه ی طراحی مدور بسازید که نیاز به تغییر معماری کلی فضا دارید. اما ظاهر و دیزاین فضا را می توانید به گونه ای تغییر دهید که منابع سخت افزاری زیادی را هدر ندهید. به همین دلیل باید با اصول و نکاتی درباره طراحی مدور دفترکار آشنایی داشته باشید. در طراحی مدور هر چه اشیاء و دکوراسیون به شکل هندسی دایره نزدیک تر باشد موفقیت در پیاده سازی طرح بیشتر می شود.

نکاتی درباره طراحی مدور دفترکار با فضای کوچک

اگر دفتر کار کوچکی دارید پس ناچار هستید از وسایلی استفاده کنید که مدور بودن محیط را برجسته تر کنند. چرا که با توجه به نکاتی درباره طراحی مدور دفترکار نمی توانید از ابزار زیادی در محیط استفاده کنید. برای اینکه بتوانید طراحی شیک و مدرن داشته باشید، وسایلی مانند میز و مبلمان را مدور انتخاب نمایید. سپس چیدمان را بر اساس طرح مدوری که در ذهن دارید انجام دهید. برای مثال می توانید مبلمان را به شکل دایره ایی بچینید و سپس میز را در وسط قرار دهید و یا اینکه مبلمان را دایره ای بچینید و در کنار هر صندلی یا مبل میز کوچکی قرار دهید.

اما اگر هنوز اقدام به طراحی دفتر نکرده اید می توانید در ساخت آن از پلان مدور استفاده کنید. الهام گرفتن از اشکال هندسی از دیرباز و در معماری باستانی نیز وجود داشته است. شما به سادگی می توانید در طراحی مدور از شکل هندسی دایره برای چیدمان، ساخت و دیزاین محیط دفتر کارتان استفاده نمایید.

دفتر کار خود را برای طراحی مدور از قبل آماده کنید

بیشترین چیزی که در فضای طراحی مدور نیاز دارید این است که مساحت بیشتری داشته باشید. بنابراین باید در هنگام انتخاب دفتر کارتان نهایت دقت را به خرج دهید. هرچه فضا بزرگتر باشد بیشتر نکاتی درباره طراحی مدور دفترکار جلوه می کند. سعی کنید از رنگ های روشن برای دیزاین و دیوارها. اگر قصد بازسازی فضا را دارید و می خواهید فضا را بر پایه ی طراحی مدور بسازید پس باید هر چیزی که در محیط کار وجود دارد و طراحی مدور را نامنظم نشان می دهد تغییر دهید. این بازسازی می تواند برای چیدمان وسایل، دیوارها، میز و اشکال هندسی غیر از دایره باشد که در محیط وجود دارند. یکی از مهمترین نکاتی درباره طراحی مدور دفترکار این است که بتوانید از ابزار و منابعی که موجودند برای طراحی استفاده نمایید.

چراغ ها و روشنایی را براساس طراحی مدور تنظیم کنید

طراحی مدور در دکوراسیون داخلی یکی از نوپاترین طراحی ها است. اما با توجه به استقبال زیادی که از آن شده می توان آن را یکی از محبوب ترین طراحی ها در دکوراسیون داخلی نیز در نظر گرفت. به همین دلیل باید به درستی پیاده سازی شود. حتی جزئی ترین وسایل و اشیاء در دفتر کار نیز باید نمایانگر این سبک طراحی باشند. از روشنایی به شکل هندسی دایره استفاده کنید. نور را متمرکز در یک نقطه کنید و از لامپ ها و چراغ های دوار شکل استفاده نمایید. بگذارید تنظیم نور به گونه ای باشد که در فضا باعث جلب توجه و بولد تر شدن سبک طراحی دفتر کار شود. می توانید از این ترفندها برای پوشاندن نقطه هایی که نتوانسته اید آنها را به سبک مدور در بیاورید استفاده کنید.

دیزاین دیوارها در نکاتی درباره طراحی مدور دفترکار

اگر بخواهید در همان بدو ورود مخاطب سبک طراحی دفتر کارتان را بشناسد باید روی طراحی دیوارها مانور بزنید. می توانید از سقف شروع کنید و روی سقف طراحی ها و اشکالی دایره وار به شکلی منظم ایجاد کنید. طراحی دیوار را به کمک آویزان کردن تابلوهای دایره ای و یا با استفاده از کاغذ دیواری هایی با طرح های دایره ای بپوشانید. می توانید در پشت سر میز کار خود از طرحی به شکل دایره به صورت برجسته استفاده کنید.

نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که برای اهمیت دادن به نکاتی درباره طراحی مدور دفترکار نیاز دارید تا از شلوغ شدن بیش از حد فضا به کمک طراحی منظم جلوگیری کنید. اگر دفتر کارتان در مکان شلوغ قرار دارد می توانید از دیوار و در و پنجره ی عایق در هنگام طراحی استفاده کنید. پرده ی پنجره ها را متناسب با دیزاین کلی در نظر بگیرید تا هماهنگی طراحی بیشتر به چشم بیاید.

مهمترین اثر بعد از طراحی مدور دفترکار

تاثیر گذاری طراحی مدور در محیط کار علاوه بر خود شخص می تواند بر مراجعه کنندگان نیز قابل مشهود باشد. به دور از زیبایی و شیک بودن طراحی مدور شما در واقع نظم هندسی خاصی را به دفتر کارتان بخشیده اید که هم ناهماهنگی های قبلی را از بین برده و هم باعث افزایش تمرکز در کارتان می شود. جدا از اینکه باید نکاتی درباره طراحی مدور دفترکار را پیاده کنید، بایستی در نظر داشته باشید که این نکات را دقیق و بدون اینکه به فضای اطراف تان آسیبی وارد کنید اجرا نمایید. اگر می خواهید فضای کلی کارتان را به سبک مدور طراحی کنید پس باید از یک مکان اصلی مانند دفتر کارتان شروع کنید.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها