انواع چوب های مناسب برای ساخت میز مدیریت

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

در ساخت میز مدیریت از چوب های مختلفی می ‌توان استفاده کرد. از معتبرترین آن ها می ‌توان به چوب گردو، چوب افرا، چوب بلوط و چند مورد دیگر اشاره نمود. در ساخت اکثر مبلمان اداری نیز از این نوع چوب ها استفاده می کنند. چوب گردو و چوب افرا از رایج ترین چوب هایی هستند که در ساخت این میز از آن ها می توان استفاده کرد. میز مدیریت یکی از مهم ترین تجهیزات در محیط اداری می باشد و شما باید در خرید میز مدیریت دقت لازم را داشته باشید. در این مقاله سعی داریم شما را با انواع چوب برای ساخت میز مدیریت آشنا نماییم.

اهمیت متریال چوب در ساخت میز مدیریت

در میان مبلمان اداری، میز مدیریت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بر این اساس در زمان ساخت آن از متریال های مختلف استفاده می ‌شود. یکی از مهم ترین موادی که در زمان ساخت این میز به آن توجه می ‌شود چوب می باشد. نوع چوبی که در ساخت این نوع میز استفاده می شود تاثیر بسزایی در ظاهر و مقاومت آن خواهد داشت همچنین جنس چوب تاثیر بسزایی در قیمت میز مدیریت دارد. انواع مختلفی از چوب ها را می توان در ساخت این میز استفاده کرد اما نکته مهم در رابطه با چوب های به کار رفته در این میز این است که می بایست دوام و ماندگاری آن ها بالا باشد تا بتوان در مدت زمان طولانی از میز مدیریت استفاده نمود.
از مهم ترین چوب هایی که در ساخت این میز استفاده می‌شوند و دارای ویژگی‌ های بسیار بارزی هستند می ‌توان به چوب های افرا، گیلاس، بلوط و گردو اشاره کرد که در نوع خود از رنگ های مختلف نیز برخوردار هستند. رنگ این نوع چوب ها اغلب خاکستری است و برخی از آن ها نیز دارای رنگ قرمز پررنگ می باشند. در ادامه با ما همچنان همراه باشید تا در رابطه با هر کدام از چوب هایی که در ساخت میز مدیریت  استفاده می شوند اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

انواع چوب برای ساخت میز مدیریت
انواع چوب برای ساخت میز کار چوبی 

ساخت میز مدیریت با استفاده از چوب بلوط

یکی از رایج ترین چوب هایی که در زمان ساخت میز مدیریت چوبی و انواع مبلمان اداری به وفور از آن استفاده می شود چوب بلوط می‌باشد. رنگ این چوب قهوه ای روشن تا تیره است. از مهم ترین ویژگی های چوب بلوط می توان به بافت درشت آن اشاره کرد. استقامت و قدرت این چوب بسیار بالا است به طوری که در گذشته های دور از آن در ساخت انواع کشتی های جنگی استفاده می کردند. نکته مهم در رابطه با چوب بلوط این است که می‌توان از آن در برابر سایش و همچنین رطوبت تا حد بسیاری مراقبت نمود.
در اثر ضربات بسیار آسیبی به این نوع چوب وارد نمی شود. از چوب بلوط به دلیل نمادی (استقامت و قدرت) که دارد اغلب در ساخت میزهای مدیریت کلاسیک استفاده می شود. از دیگر خصوصیات چوب بلوط که باعث شده گزینه مناسبی برای ساخت انواع میز اداری شناخته شود نیمه سخت و سنگین بودن آن است. اگر تمایل دارید از دیگر چوب هایی که در ساخت میز مدیریت استفاده می شود اطلاعاتی کسب کنید توصیه می کنیم با ما همچنان همراه باشید.

ساخت میز مدیریت با استفاده از چوب گردو و افرا

در ساخت میز مدیریت و دیگر مبلمان اداری علاوه بر چوب بلوط از چوب‌های گردو و افرا نیز استفاده می شود. مقاومت چوب گردو به نسبت بالا است و در برابر فشار و همچنین سایش بسیار مقاوم می باشد. این نوع چوب دارای رنگ خاکستری است که اغلب به سمت قهوه ای تیره متمایل می باشد. از چوب گردو که از ویژگی نیمه سخت و سنگین برخوردار است می‌توان در ساخت انواع مبلمان های اداری و تزئینی استفاده کرد.
بر روی چوب گردو اغلب منبت کاری می‌کنند تا زیبایی آن را دو چندان نمایند. چوب افرا نیز در ساخت میز مدیریت به وفور استفاده می شود. این چوب که در قسمت های جنگلی شمال کشور یافت می شود دارای استحکام و مقاومت بالایی است. از مهم ترین خصوصیات این چوب ها می توان به شکننده، راست کار، سخت، سنگین و خوشکار اشاره کرد که در ساخت میزهای مدیریت از آن استفاده بهینه می شود.

 انواع میز مدیریت کلاسیک انواع میز مدیریت کلاسیک

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها