تفاوت پارتیشن شیشه ای و شیشه سکوریت

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

آشنایی با تفاوت های پارتیشن شیشه ای و شیشه سکوریت

پارتیشن های اداری در انواع متنوعی طراحی و تولید می شوند. در این مقاله سعی داریم شما را با تفاوت ها و ویژگی های پارتیشن شیشه ای و پارتیشن شیشه سکوریت آشنا کنیم.

پارتیشن شیشه سکوریت

پارتیشن شیشه سکوریت با هر نوع دکوراسیون سازگار است و جلوه دهی مناسبی ایجاد می ‌کند. این محصول بسیار دکوراتیو است و فریم‌ های آن با هر نوع رنگ همرنگ شده و هارمونی می‌ یابند. ترکیب عالی شیشه با یراق ‌آلات و فریم استیل هارمونی زیبایی به محیط می ‌بخشد. این محصول در فضاهای گوناگون وبا هر نوع دکوراسیون سازگار است و جلوه دهی مناسبی ایجاد می‌ کند و نقش عمده ‌ای در محیط اداری مدرن امروز بازی می ‌کند. ایجاد طرح های متنوع سندبلاست از جمله نام تجاری و یا لوگو مراکز گوناگون، بر روی پارتیشن شیشه ای علاوه بر تفکیف فضای و افزایش امنیت در گسترش و تاکید بر نام تجاریتان در محیط بسیار موثر است. در مراکز و سالن های آرایشی و بهداشتی استفاده از آن می ‌تواند تأثیر بسیاری را بر نحوه عملکرد کارکنان و بازدیدکنندگان داشته باشد. برای حفظ حریم خصوصی و بهداشت روانی هر پارتیشن جداره فریم لس یا ساده با فرم و طرحی بر روی آن مورد استفاده قرار می‌ گیرند.
شیشه سکوریت، شیشه میرال، درب شیشه ای، شیشه نشکن و… این ها نام هایی هستند که برای شیشه های فضای خارجی در بین مردم بسیار رایج بوده است که این مسئله برای تمامی اجناس موجود در بازار نیز وجود داشته است به طور مثال افرادی دستگاه آبمیوه گیری را با برند تجاری مولینکس می شناختند.

تفاوت پارتیشن شیشه ای و شیشه سکوریت

این مسئله در مورد شیشه ها نیز صدق می کند. برای مثال سکوریت یک فرآیند حرارتی بوده و شامل عملیات حرارتی از گرم کردن یکنواخت جام شیشه تا دمای نرمی شیشه (بالای ۷۰۰ درجه سانتی گراد) می‌ باشد. شیشه گرم شده به وسیله دمیدن هوای سرد به هر دو سطح شیشه سریعاً سرد می‌گردد. این فرآیند برای این انجام می شود زیرا شیشه سکوریت در مقابل شکستگی مقاومت بیشتری داشته باشد به صورتی که می ‌توان گفت مقاومت مکانیکی آن بیش از ۵ برابر می‌ گردد و در صورت شکست شیشه، شیشه سکوریت به قطعات کوچک با لبه های صیقلی تبدیل می ‌شوند که قدرت برش ندارند. این امر خطر صدمه را کاهش می ‌دهد. به طور خلاصه نام های مشابه که برای شیشه در نظر گرفته شده است نیز به همین شکل انسان را به اشتباه می اندازد.
یکی از عمده ترین تفاوت های شیشه های به کار رفته در فضای خارجی و پارتیشن ها در یراق آالات آن ها می باشد و اگر بخواهیم مقایسه ای در دستگیره های این سیستم انجام دهیم به این نتیجه می رسیم که درب سیستم های داخلی باید دارای دستگیره ای مانند درب های دیگر اتاق ها داشته باشند و نباید به شکل دستگیره های درب داخل خیابان باشند.
در فضای خارجی شیشه ها بصورت آویز از سقف بر روی پروفیل آهنی نصب می گردند ولی در پارتیشن اداری، شیشه های سکوریت شده درون ریلی از آلومینیوم قرار می گیرند. در بین شیشه های فضای خارجی هیچ گونه قطعه ای قرار نمی گیرد ولی ما بین شیشه های پارتیشن با متریال های متفاوت بسته می شوند تا در مقابل صوت عایق تر شوند. در کل پارتیشن تمام شیشه فریم لس بسیار ظریف تر و شکیل تر از پارتیشن های سیستم درب های خارجی باید در نظر گرفته شوند چون دارای کاربری متفاوتی نیز می باشد.
پارتیشن شیشه ای باید تا حدود زیادی عایق صوتی باشد ولی در سیستم درب های خارجی بخاطر وجود بادخورهای دور درب که از هر طرف حدود 1 سانتی متر در نظر گرفته می شود تداخل بسیاری برای عایق شدن پارتیشن بوجود می آورد. برای طراحی و اجرای پارتیشن اداری خود اعم از پارتیشن شیشه ای و ام دی اف با شرکت آفن تماس بگیرید.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها