زمان مناسب برای تغییر دکوراسیون محیط اداری

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

مناسب ترین زمان برای تغییر دکوراسیون محیط اداری

آیا زمان آن نرسیده است که با تغییر مبلمان اداری دفتر کار خود، فضایی تازه و با کیفیت را برای دستیابی به اهداف بیشتر فراهم کنید؟ آیا احساس می‌کنید کسب ‌و ‌کارتان دچار رخوت شده و نیازمند تغییری اساسی هستید؟ اگر در تغییر مبلمان اداری خود دچار تردید هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم با ادامه این مقاله همراه ما باشید. در این نوشته وب‌سایت مکعب گروپ به بررسی ۵ دلیل موجه برای تغییر مبلمان اداری پرداخته‌ایم.

کیفیت سابق خود را از دست داده‌اند

تغییر مبلمان اداری هزینه‌های بالایی دارد؛ اما در بعضی شرایط اجتناب‌ناپذیر است. یکی از این شرایط از دست رفتن کیفیت و سلامت مبلمان است. واقعیت این است که هر وسیله‌ای دارای میزان مشخصی از استهلاک است؛ و روزی فرا می‌رسد که دیگر قابل استفاده نیست. مبلمان اداری نیز از این قاعده مستثنی نیست. میزها تق و لق می‌شوند؛ و صندلی‌ها استحکام سابق را از دست داده و ابر نشیمن‌گاه و تکیه‌گاه آنها از بین می‌رود. این موارد محدود به میز و صندلی اداری نیست؛ و سایر مبلمان اداری نیز پس مدتی نسبتا طولانی نیازمند تعویض هستند.

در این شرایط بعضی از کارفرماها تصمیم به بازسازی و یا تعویض موردی مبلمان غیرقابل استفاده می‌کنند. اگرچه در موارد محدودی این استراتژی در کاهش هزینه‌ها موثر است؛ اما در اکثر موارد نتیجه نهایی جذاب نخواهد بود. اگر دفتر کاری را دیدید که هر میز با میز دیگر و هر صندلی با صندلی دیگر متفاوت است و دکوراسیونی زشت را پدید آورده؛ حتم بدانید که کارفرما قصد داشته با این کار در هزینه‌ها صرفه جویی کند.

بهره وری کار پایین آمده است

یکی دیگر از نشانه‌های لزوم تغییر مبلمان اداری پایین آمدن بهره‌ وری کارکنان است. تحقیقات مختلف ثابت کرده بهره ‌وری و کارایی کارکنان ارتباط مستقیمی با سالم و استاندارد بودن مبلمان اداری دارد. طبیعی است که کار روی مبلمان فرسوده موجب خستگی زودرس کارکنان می‌شود. خستگی نیز به راحتی می‌تواند روی بهره‌وری کارکنان اثر مستقیم بگذارد.

کارمندان احساس راحتی نمی‌کنند

مبلمان شما فرسوده نیست؛ اما کیفیت پایینی دارد و استانداردهای لازم برای ارگونومیک بودن در تولید آنها رعایت نشده است. در این شرایط کارکنان هنگام کار معمولا احساس راحتی نمی‌کنند؛ و خیلی زود دچار دردهای بدنی در نواحی مختلف بدن از جمله کمر و گردن می‌شوند. همین مسائل حتی می‌تواند موجب ایجاد مشکلات سلامتی در کارکنان شود. طبیعی است که در چنین شرایطی کارایی کل مجموعه افت می‌کند. پس اگر احساس می‌کنید چنین مشکلاتی پیش روی مبلمان اداری شماست؛ بهتر است آن را در اسرع وقت تعویض کنید.

طراحی ظاهری آنها با ویژگی‌های نوین شما هماهنگ نیست

در گذشته‌ای نه‌چندان دور مبلمان اداری اکثر شرکت‌ها از نمونه‌های کلاسیک انتخاب می‌شد. اما طی سال‌های اخیر مبلمان اداری مدرن به سرعت جای خود را در طراحی دکوراسیون اداری باز کرده است. از سویی مبلمان اداری کلاسیک با نیازهای مرتبط با فعالیت شرکت‌های خاص (به عنوان مثال شرکت‌های فناوری) از این رو تفاوت‌های ظاهری زیادی میان شرکت‌های قدیمی و نوآور به وجود آمده است. اگر می‌خواهید به عنوان یک شرکت پیشرو در حوزه خود شناخته شوید، و هماهنگی کاملی بین برند و دکوراسیون اداری خود ایجاد کنید؛ بهتر است به کمک یک دکوراتور حرفه‌ای اقدام به تغییر مبلمان اداری شرکت خود نمایید.

فضای کاری و تعداد کارکنان تغییر کرده است

در مواردی کسب‌وکارها در جریان تغییرات اساسی قرار می‌گیرند. مثلا دفتر کار آنها تغییر می‌کند؛ و یا در زمانی کوتاه تعداد کارکنان افزایش زیادی می‌یابد. در این شرایط فرهنگ سازمانی، روال کارها و شکل روابط اداری در سازمان مزبور دچار تحولات عمده می‌شود. در این شرایط یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود همه این موارد و نظم بخشیدن به فضای کاری، تغییر مبلمان اداری است.

اگر کارکنان شما سرحال نیستند

چه چیزی مهم‌تر از سرحال و شاداب بودن کارکنان؟ در سازمانی که کارکنان دارای شرایط روحی و جسمی مناسبی نیستند؛ نمی‌توان انتظار بهره‌وری بالایی داشت. بنابراین مناسب بودن محیط کار، با هدف حفظ سلامتی و روحیه کارکنان بسیار مهم است.

امروزه دفاتر اداری مدرن و جذاب، روح و روان کارکنان را جلا می‌دهد؛ و آنها را برای فعالیت مستمر در طول ساعات کاری آماده می‌کند. در حالی که اگر مبلمان و دکوراسیون شما قدیمی و کهنه شده باشد؛ کارکنان را دل‌زده و بی‌روحیه می‌کند.

همچنین این موضوع از دیدگاهی دیگر نیز اهمیت دارد. مبلمان اداری پرکاربرد از جمله صندلی و میز اداری، از مهم‌ترین ابزارهایی هستند که کارکنان شما در طی روز و برای ساعات متمادی از آن استفاده می‌کنند. بنابراین اگر این تجهیزات از استانداردهای لازم برخوردار نباشند و یا طیق اصول ارگونومیک طراحی نشده باشند؛ به راحتی می‌توانند موجب خستگی، دردهای مفصلی و مشکلات اسکلتی در میان مدت و بلند مدت شوند. بنابراین اگر در چنین شرایطی قرار دارید؛ احتمالا زمان تغییر دکوراسیون اداری دفتر کار شما فرا رسیده است.

اگر مشتریان شما احساس متناقضی دارند

کسب‌وکارها در تبلیغات فیزیکی و آنلاین خود، معمولا چهره‌ای جذاب، هیجان‌انگیز و دوست‌داشتنی را به نمایش می‌گذارند. به عنوان مثال استفاده از رنگ‌های سازمانی یکسان در طراحی انواع و اقسام اقلام تبلیغاتی، یکی از این موارد است. اگر شما هم چنین کاری را برای کسب‌وکار خود انجام داده‌اید؛ فراموش نکنید که آخرین نقطه ارتباط با مشتریان، دفتر کار یا فروشگاه شماست. بنابراین محل کار شما باید همان احساسی را به ارباب رجوع منتقل کند که تبلیغات شما منتقل کرده است. این ویژگی باعث می‌شود تا مشتریان شما دچار احساسات و برداشت‌های متناقض از آنچه می‌گویید و آنچه انجام می‌دهید نشوند.
پس اگر فارغ از تبلیغات پر رنگ و لعاب کسب‌وکار خود، دارای دفتری با دکوراسیون نامرتبط هستید؛ بهتر است فکری به حال این تناقض کرده و با تغییر دکوراسیون شرایط را به نفع خود تغییر دهید.

اگر به دنبال استخدام افراد حرفه‌ای هستید

نیروی کار حرفه‌ای نیازمند در اختیار داشتن فضای کار حرفه‌ای است. نمی‌توان از نیروهای متخصص و باتجربه انتظار داشت روی صندلی نامناسب و میز اداری غیر استاندارد کار را پیش ببرند. این موارد تنها یک نمونه ساده است. افراد حرفه‌ای فراتر از بررسی مزایای مالی محل کار خود؛ به دنبال فضایی حرفه‌ای هستند. فضایی که به آنها ثابت کند که مدیران آن سازمان برای منابع انسانی خود ارزش قائلند. یکی از جنبه‌های ایجاد فضای اداری حرفه‌ای نیز تغییر دکوراسیون اداری و طراحی یک دکوراسیون اداری مدن و کارا است.

اگر سازمان شما در حال رشد است و فضای کافی ندارید

گاهی تغییر دکوراسیون اداری موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. در گذشته‌ای نه‌چندان دور، هریک از کارکنان دارای فضایی اختصاصی و نسبتا وسیع بودند. اما امروزه سیستم‌های اداری باز، به ما این اجازه را داده است که در فضایی کمتر، تعدادی بیشتری از کارکنان را در شرایط استاندارد مشغول کار کنیم. دفاتر اداری باز مزایای دیگری نیز دارند که بهتر است درباره آن مطالعه کنید.

اگر سازمان شما در حال رشد است و تعداد کارکنان شما افزایش یافته است؛ یکی از راه‌کارهای فراهم کردن فضای کار مناسب بدون افزایش متراژ و تعداد دفاتر کار، تغییر دکوراسیون اداری و بهینه کردن آن با سیستم اپن آفیس است. فراموش نکنید که با توجه به گرانی خرید ملک اداری و اجاره بهای آن، این روش می‌تواند صرفه‌جویی بسیار مناسبی را برای شما ایجاد کند.

عناصری که به هنگام تغییر دکوراسیون باید تعویض شوند

مبلمان اداری شامل چیست؟

‌مبلمان اداری شامل گروهی از لوازم است که برای نشستن و کار کردن از آن‌ها استفاده می‌شود. این‌ لوازم به مرور زمان دچار آسیب دیدگی می‌شوند و نیاز به تعمیر دارند. تقریبا در تمامی ادارات از میز و صندلی استفاده می‌شود، همچنین بسیاری از این مکان ها در اتاق های انتظار یا اتاق‌های مدیران از مبل اداری بهره می‌برند. تعمیرات مبل اداری،تعمیرات صندلی اداری و تعمیرات میز اداری بخشی از مواردی است که متخصصین ما در بخش تعمیر مبلمان اداری به صورت حرفه ای انجام می‌دهند.آفن به شما پیشمهاد می دهد که برای تعویض مبلمان اداری خود بسیار خلاق و متفاوت عمل نمایید.

صندلی های اداری

صندلی ها در محیط های اداری نقشی ویژه ایفا می کنند. باید دانست که هر بخش از اداره بنابر کارکرد خود نوع خاصی از صندلی را طلب می کند. بدون شک صندلی مدیریت با صندلی منشی و سایر کارکنان یا صندلی های سالن انتظار متفاوت است. در یک مجموعه مبلمان اداری مدرن بیش از هر چیز به راحتی و سهولت استفاده از صندلی اداری توجه می شود. شاید صندلی یک مدیر بیش از هر چیز باید جایگاه و شان یک مدیر را به خوبی نشان دهد. در مقابل مهم است که صندلی یک منشی بتواند حرکات او را آسان تر کند و در عین حال مانع خستگی او پس از ساعت های طولانی کار شود.

میزهای اداری

میزهای اداری نیز عنصری جدایی ناپذیر از مبلمان اداری مدرن هستند. این میزها هم در طرح ها و شکل های مختلف و با اهداف و کارکردهای گوناگونی عرضه می شوند. میزهای مدیران معمولاً اندازه ای متوسط دارند و در صدر اتاق مدیریت قرار می گیرند. میزهای سایر کارکنان قدری بزرگ تر هستند تا بتوانند ابزار کار کارکنان مانند وسایل نوشتن، ویراست، ارسال و مانند آن را روی خود جا دهند. در این میان اما بزرگ ترین میزها در یک مجموعه مبلمان اداری مدرن متعلق به منشی هاست. آن ها باید فضای کافی برای نگهداری از پوشه ها و اسناد مربوط به اداره داشته باشند.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها