اهمیت انتخاب صندلی کارمندی مناسب برای کارمندان

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

وجود صندلی کارمندی در محیط کار یکی از مهمترین ضروریات یک محیط کار مناسب با بازدهی بالا می باشد. صندلی کارمندی با دیگر صندلی های اداری کاملا متفاوت می باشد و دارای ویژگی ها و خصوصیات مختص به خود است. در این مقاله سعی داریم استانداردهایی که مبلمان اداری باید داشته باشند را بیان کنیم.

شمایل و ظاهر صندلی کارمندی

در هنگام خرید صندلی کارشناسی باید به طراحی ظاهری آن توجه ویژه ای شود. فرم نشیمنگاه و تکیه گاه صندلی کارمندی باید به گونه ای باشد که در هنگام نشستن بدن در بهترین حالت خود قرار بگیرد. یک کارمند ساعت بسیاری را در حالت نشسته و پشت میز و صندلی خود می گذراند و همین امر دلیل مهمی می باشد که ارگونومیک صندلی اداری متناسب با حالت قرارگیری نشستن بدن باشد. اگر کارمندان حالت نشستن متناسبی داشته باشند میزان درصد درد کمر و گردن ناشی از نشستن ناصحیح به شدت کاهش می یابد.
یکی از مهم ترین نکات فنی صندلی کارمندی قابل تنظیم بودن تمامی قطعات آن می باشد. ارتفاع صندلی کارمندی باید قابل تنظیم باشد تا هر کارمندی بتواند ارتفاع صندلی با میز اداری را متناسب با قد خود تنظیم کند. همچنین زاویه ای که تکیه گاه ایجاد می کند نیز باید قابلیت کم و زیاد شدن داشته باشد تا فرم بدن کارمند در راحت ترین حالت ممکن باشد. داشتن دسته های صندلی قابل تنظیم نیز یکی دیگر از ضروریات صندلی کارمندی استاندارد می باشد.

چرا از صندلی کارمندی استاندارد استفاده کنیم؟

در پاسخ به این سوال ابتدا باید از صاحبان شرکتها پرسید که آیا افزایش سود و افزایش بازدهی کارمندانتان برای شما مهم می باشد؟ آیا می خواهید پتانسیل کارمندان خود را افزایش دهید تا در زمان کمتر به سود بیشتر برسید؟
به طور حتم پاسخ همه مدیران به این سوالات مثبت می باشد. پس جواب چرا صندلی کارمندی استاندارد نیز کاملا واضح می باشد. افزایش پتانسیل کارمندان در گرو راحتی فیزیکی و عدم احساس درد و خستگی ناشی از صندلی نامناسب می باشد. اگر صندلی که برای کارمند تهیه می شود از استاندارهای لازم برخوردار باشد زمان استراحت در میانه ی روز کاهش یافته و ساعات بیشتری به کار کردن پرداخته می شود و همچنین غیبت های کاری نیز کاهش می یابد.

چند نکته برای خرید صندلی کارمندی مناسب

صندلی باید دارای شرایط ارگونومی باشد یعنی طراحی تکیه گاه و نشیمنگاه صندلی باید به صورتی باشد که کاملا با شرایط و فرم اندام انسان منطبق باشد و بدن را در هنگامی که نشسته اید در بهترین وضعیت ممکن قرار دهد و مانع از نشستن نادرست شود.
صندلی که انتخاب می کنید علاوه بر اینکه با فیزیک انسان مرتبط می باشد باید با محیط کار نیز تطابق های لازم را ایجاد کند. اندازه صندلی که می خواهید تهیه کنید بسیار مهم می باشد. به عنوان مثال اگر صندلی هایی که می خواهید خریداری کنید برای یک محیط شلوغ و پر رفت و آمد می باشد باید ابعاد آن به گونه ای باشد که تردد از میان آن ها راحت بوده و ابعاد بسیار بزرگی را برای اینگونه محیط ها تهیه نکنید. یا حتی اگر محیط کاری بسیار کوچکی دارید به هیچ عنوان مبلمان اداری بیش از اندازه بزرگی را انتخاب نکنید تا راحت تر بتوانید در محیط حرکت کنید. جنس روکش صندلی نیز بسیار حائز اهمیت می باشد. به علت اینکه کارمندان مدت زیادی را در ساعات اداری در وضعیت نشسته قرار دارند ممکن است عرق کنند. پس جنس روکش صندلی باید از موادی باشد که این وضعیت را تشدید نکرده و از خیس شدن صندلی جلوگیری کند.

تهیه و خرید صندلی و مبلمان اداری

مسلما علاوه بر ویژگی های فنی مبلمان اداری خصوصیات ظاهری که مربوط به سبک طراحی و رنگ و لعاب آن است نیز مهم می باشد. سعی کنید از رنگ های متناسب با ابعاد فضای کاری خود استفاده کنید. اگر فضای کار شما کوچک می باشد توصیه می کنیم از رنگ های روشن که فضا را بزرگتر نشان می دهد استفاده کنید و از طرح های مدرن و با جزئییات کمتر بهره ببرید. اما مشورت کردن با یک طراح داخلی می تواند ایده های مناسبی به شما بدهد.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها