چگونه از حواس پرتی کارمندان در دفاتر اداری مدرن جلوگیری کنیم

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

روش های جلوگیری از حواس پرتی کارمندان در دفاتر اداری

عوامل حواس‌پرتی برای کارمندان، تنها به عوامل محیطی مربوط نمی‌شود، بلکه به افرادی که با آنها کار می‌کنند نیز بستگی دارد و با توجه به جدیدترین نظرسنجی که توسط مراکز تحقیقاتی انجام شده است مشخص شد 80 درصد از افراد، همکاران پرحرف را عامل حواس‌پرتی خود در محل کار می‌دانند. سر و صداهایی که در محل کار تولید می‌شود، دومین عامل حواس‌پرتی معرفی شد که در این نظرسنجی، 7نفر از 10نفر از این مسئله شکایت داشتند.

عامل حواس‌پرتی دیگری که در جایگاه آخر قرار گرفت، برنامه‌های اجتماعی بودند که تقریبا نیمی از افراد اعتقاد داشتند استفاده از برنامه‌های اجتماعی موجب اختلال عملکرد آنها در محل کار می‌شود.

امروزه اغلب دفاتر اداری و شرکت ها در فضاهای کوچک به فعالیت مشغول هستند و از این رو استفاده بهینه از فضاها و در کنار آن حفظ آرامش، افزایش تمرکز کارکنان و کاهش حواس پرتی کارمندان بسیار حائز اهمیت می باشد. توجه به دکوراسیون داخلی و استفاده از پارتیشن اداری به عنوان نظم دهنده و جداکننده فضا، به جزئی جدایی ناپذیر در دفاتر مدرن تبدیل شده است. بسیاری از مدیران این سوال را در ذهن دارند که چگونه در کمترین فضا، علاوه بر داشتن محیطی مدرن و دلنشین، فضایی به دور از هیاهو برای کارمندان خود فراهم کنند و به نوعی از حواس پرتی آنها جلوگیری کنند؟ در پاسخ به این سوال سوال باید گفت که انواع پارتیشن های اداری از بهترین گزینه های پیش رو به شمار می آیند که برای کاهش سر و صدا و افزایش بازدهی کارکنان اداره توصیه می شوند.

بنابراین اگر به دنبال استفاده از پارتیشن های اداری هستید تا به هدف خود برسید، توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بسیاری از دفاتر اداری به منظور طراحی زیبا و مدرن محیط کار، به استفاده از پارتیشن های اداری روی می آورند که به عنوان جداسازی موقت فضاهای اداری مورد استفاده قرار می گیرند. این پارتیشن ها از متریال مختلف به صورت تک جداره و دوجداره تولید می شوند. پارتیشن های اداری در انواع طرح، رنگ، ارتفاع و … تولید و به بازار عرضه شده اند که علاوه بر طراحی دکوراسیون داخلی محیط های اداری، به منظور افزایش آرامش کارمندان مورد استفاده قرار می گیرند تا راندمان کارکنان در محیطی مدرن و آرام افزایش یابد؛ بنابراین اگر به دنبال جداکننده ایده آل برای دفاتر اداری هستید تا فضایی توام با آرامش را برای کارمندان فراهم نمایید، توصیه می کنیم از انواع پارتیشن های اداری استفاده کنید.

پارتیشن اداری انواع مختلفی دارد که طبق نیاز می‌توان گزینه مناسب را انتخاب کرد. اینکه کدام نوع و چه جنسی از آن انتخاب شود می‌تواند در قیمت و نحوه کاربری آن تاثیر به سزایی را به همراه داشته باشد که متخصصان آفن مشاوران متخصص شما در انتخاب هستند. انواع آن شامل مواردی از جمله موارد زیر می‌شود.

انواع پارتیشن اداری برای جلوگیری از حواس پرتی

1. پارتیشن تکجداره
2. پارتیشن دوجداره
3.  پارتیشن شیشه‌ ای

کاربرد پارتیشن های اداری برای جلوگیری از حواس پرتی کارکنان

  • پارتیشن اداری تک جداره

پارتیشن‌های تک جداره اغلب به عنوان دیواره‌هایی جداکننده به شمار می‌روند. با استفاده از این نوع که در جنس‌های چوبی، فلزی، پی وی سی، ام دی اف و شیشه‌ای وجود دارد، می‌توان به منظور جداکننده‌ها استفاده کرد. البته ممکن است به دلیل نازک بودن عایق خوبی برای صدا محسوب نشوند و تنها بتوانند بخش‌ها را از یکدیگر جدا کنند.

  • پارتیشن اداری دو جداره

این نوع پارتیشن نیز از جنس‌های مختلفی مانند چوب، شیشه، ام دی اف و پی وی سی ساخته شده است که عایق بسیار خوبی برای صدا به شمار می‌رود و مناسب محیط‌های اداری است که نیاز به آرامش دارد. پارتیشن دو جداره از ورود صدا جلوگیری خواهد کرد اما بسته به ارتفاعی که برای آن در نظر گرفته می‌شود می‌توان از آن استفاده کرد.

  • پارتیشن شیشه‌ ای اداری

پارتیشن شیشه ای یا فریم لس به عنوان جدا کننده‌ای استفاده می‌شود که کارمندان می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و در دید باشند. البته برای دیده نشدن اتاق‌هایی که با شیشه تفکیک شده‌اند، در صورت لزوم می‌توان از پرده‌های کرکره‌ای کمک گرفت.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها