نحوه تمیز کردن میز اداری و وسایل مورد نیاز برای آن

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

نحوه تمیز کردن میز اداری و وسایلی که برای هر میز اداری لازم است

محل کار شما مکانی است که ساعت‌های زیادی را در آن می‌گذرانید و احتمالا با افراد زیادی نیز سروکار دارید. برای اینکه خطر ابتلاء به ویروس کرونا را به حداقل برسانید، به توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت که در ادامه می‌آید توجه کنید و سعی نمایید که این توصیه‌ها را در محل کارتان به اجراء گذارید.

بدین گونه علاوه بر محافظت از خودتان، احتمال انتقال ویروس از محیط بیرون به خانه و همسر و کودکان‌تان را نیز به میزان قابل توجهی کاهش خواهید داد.

یکی از راه های پیشگیری ویروس کرونا رعایت فاصله اجتماعی می باشد. بهتر است در دوران کووید 19 برنامه ای مناسب برای محیط اداری خود تنظیم کنید تا تمام افراد از مبتلا شدن به این ویروس کشنده در امان باشند. یکی از بهترین راه ها این است که بهداشت تنفسی مناسب را در محیط اداری خود رعایت کنید و بقیه افراد را هم به رعایت کردن این کار تشویق کنید. در محل کار خود ماسک صورت، دستمال کاغذی و سطل های زباله دردار داشته باشید.

همانطور که می دانید دیگر راه مبارزه با ویروس کرونا، شستشوی مرتب و کامل دست ها می باشد. بهتر است هر 30 دقیقه یکبار به دلیل اینکه با میز اداری و وسایل آن مانند کیبور و موس در ارتباط هستید، اقدام به شستشو و ضدعفونی کردن دست هایتان کنید.

حتما ظرف های مخصوص ژل ضدعفونی کننده دست در قسمت های مختلف شرکت مانند بر روی میز منشی و میز کانتر داشته باشید تا مراجعه کنندگان به راحتی از آن بتوانند استفاده کنند. به غیر موارد نام برده شده که با آنها در تماس هستید، به طور روتین با دیگر وسایل نیز مرتب سر و کار دارید که هر یک از پارتیشن اداری، دستگیره در، انواع صندلی اداری، آسانسور و غیره جزو این موارد می باشند که بعد از تماس با هر یک از آنها بهتر است دست های خود را ضدعفونی کنید.

ویروس کرونا (Corona Virus) به دلیل لایه چربی و وزن نسبتا سنگینی که نسبت به سایر ویروس ها دارد و همینطور معلق بودن آن در هوا، به راحتی بر روی سطوح مختلف می نشیند. همانطور که می دانید میزان ماندگاری ویروس کرونا بر روی سطوح مختلف متفاوت می باشد، اما به طور کلی بیشترین مدت زمان باقی ماندن این ویروس روی سطوح مختلف به ویژه میز اداری و صندلی کارمندان و کمترین مدت زمان ماندگاری ویروس بر روی سطوح متخلخل مانند پارچه می باشد. در ادامه به نحوه ضدعفونی کردن مبلمان اداری و سطوح چوبی برای پیشگیری از ویروس کرونا خواهیم پرداخت.

میز اداری یکی از وسایلی که بیشتر مورد استفاده قرار دارد و بیشتر از جنس چوب می باشد. برای ضدعفونی کردن میزتان بهتر است مقداری محلول الکل درصد کم را روی میز خود اسپری کرده و با دستمال تمیز آن را تمیز کنید. می توانید از دستمال یکبار مصرف یا حوله ای برای تمیز کردن میز خود استفاده کنید.

برای مبلمان اداری که از جنس پارچه هستند شاید استفاده از الکل برای ضدعفونی کردن آنها مناسب نباشد. برای این کار بهترین راه ضدعفونی کردن مبلمان اداری پارچه ای، استفاده از بخارشور می باشد. به کمک این دستگاه به راحتی می توانید ترکیبات چرب و روغنی که بستر ویروس هستند و بر روی سطوح پارچه ای برجای مانده اند را از بین ببرید.

اگر هر یک از موارد نام برده شده در دسترستان نبود، بهترین روش از بین بردن ویروس کرونا استفاده از محلول رقیق شامپو و آب است که گزینه مناسبی برای شستن سطوح پارچه ای بوده که بعد از شستشو وسیله خود آن را در مقابل نور آقتاب قرار دهید.

در صورت نیاز به برگزاری جلسات، تهیه مواد گندزدایی کننده با پایه الکل ۷۰ درصد و دستکش یکبار مصرف برای ورود به جلسه در اختیار مدعوین قرار دادن، انتخاب سالن با گنجایش مناسب و چیدن صندلی‌ها به فاصله ۲ – ۱ متر از هم، جریان داشتن حداقل ۱۲ مترمکعب هوای تازه با در نظر گرفتن شرایط آسایش حرارتی در سالن، حذف وسایل اضافی سالن و روی میز جلسه، گندزدایی سالن و همه سطوح، دستگاه‌ها، دسته و پشتی صندلی، کیبورد، ماوس و میکروفون قبل و بعد از جلسه از جمله مواردی است که رعایت آن برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا الزامی است.

 

وسایل مورد استفاده که باید روی هر میز اداری وجود داشته باشد

قبل از هر چیز شستن دست‌ها نباید در محیط کار فراموش شود. وسایل و سطوحی که با آن‌ها مرتب در ارتباط هستید را با محلول الکلی ۷۰ درصد ضدعفونی کنید. بر روی میز اداری خود کیبورد و موس، خودکار از وسایلی هستند که از آن‌ها استفاده زیادی می‌شود. مقداری محلول روی میز کارتان داشته باشید که اسپری کنید و با یک جعبه دستمال تمیز که فقط به صورت رفت، میز را تمیز کنید. با توجه به محدودیت در محیط کار برای تمیز و ضدعفونی کردن می‌توانید از دستمال یکبار مصرف حوله‌ای استفاده کنید.

در این مدت از لیوان شخصی استفاده کنید

برای تمیز و ضد عفونی کردن کیبورد، دستمال را آغشته به محلول ضدعفونی کنید، دقت کنید که دستمال بیش از حد خیس نشود. سپس روی کیبود و موس را تمیز کنید. فراموش نکنید که سیستم را برای ضدعفونی کردن خاموش کنید. بین دکمه‌های کیبورد و درزها را می‌توانید با یک گوش پاک‌کن آغشته به محلول ضدعفونی تمیز کنید. ضد عفونی کردن تلفن را نیز نباید فراموش کنید، برای ضدعفونی کردن تلفن نیز مانند تمیز کردن موس و کیبورد عمل کنید.

دستگیره‌های در، پنجره، کمد و کلیدهای برق در تماس با افراد است و امکان آلوده شدن آن‌ها به ویروس کرونا بالا است؛ بنابراین باید این نقاط نیز مرتب تمیز و ضدعفونی شوند. سطل زباله اتاق کار نیز باید مرتب خالی شود.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها